Re: naprawa dysku - zmniejszenie pojemnosci - jak?

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Mon 07 Sep 2009 - 15:22:00 MET DST

"Maciek "Babcia" Dobosz" 341aa51s5qh9dh78e58tcut48qolp7140a@4ax.com

> Dokładnie. Po czym okaże się w krytycznym momencie gdy trzeba
> odtworzyć nagranie ze dysk szwankuje bardziej niż sie myślało
> i z nagrania nici. Należy pamiętać ze w rejestratorach dyski
> pracują non-stop często w dość trudnych warunkach w ciepłych
> pomieszczeniach i co jakiś czas warto je wymianiąc. Np.
> w rejestratorach oryginalen dyski jakie tam były (Seagate
> 80GB) wytrzymywały 2-3 lata ciągłej pracy a potem zaczynały
> sie sypac. Wpierw pojedyncze bad sectory a potem lawinowo.
> Swoją drogą to niektórzy producenci robią dyski twarde dedykowane
> [...]

Chłodzić Mości Panowie, Chłodzić!! A będą pracowały 100 lat i dłużej. :)
Moje rybki (Barracudy) pracowały po kilka lat i są nadal sprawne, ale
jedno przegrzanie (na stole, poprzez jUeSBe) -- a zapis rozjechał się.
Teraz jest OK, ale co rozjechało się, tego nie doczytałem -- raz czytało
się tak, raz inaczej. (niby są sumy kontrolne? o kant dysku ;) je potłuc)
Na szczęście wszystko stamtąd zabrałem wcześniej.

Na tej grupie radzono mi szukania błędu w przejściówce.
Otóż przejściówka pracuje poprawnie, a dysk po prostu
został ugotowany. :) Gdy dysk nie jest przegrzewany
(ten i inne) pracuje z przejściówką poprawnie. :)

   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'