Re: Jaki dysk moge wstawic do swojego laptopa ?

Autor: Czeresniak <darek1980_at_op.pl>
Data: Sun 06 Sep 2009 - 21:25:05 MET DST

Fantom pisze:
> Witam
> chcialbym wymienic HDD w sowim laptopie (IBM T61 i965). Aktualnie siedzi
> tam Hitachi SATA 5400 120 GB.
> Chcialbym wstawic sobie cos szybszego i lekko wiekszego (rzedu 250-300
> GB starczy).
> Aktualnie podstawowe testy pokazuja transfery mojego HDD 35 MB/s (maks
> 45) i czas dostepu 18 ms. Czyli srednio :( Zawsze mnie wkurza ciagle
> mielenie HDD (swap praktycznie niewykorzystywany - 2 GB RAM).
>
> Moje pytanko : jak sprawdzic, czy w tym laptopie jest SATA II (chcialbym
> dac cos z tym i 7200) ?

Też mam T61 i wstawiłem dysk Seagate typu ST9250410AS i powiem, że
różnica w szybkości działania aplikacji jest ogromna.
Co do syntetycznych testów to mój test jest tu:
http://dyski.cdrinfo.pl/benchmark/Seagate-ST9250410AS/393.html
Dodam jeszcze, że to jest najlepszy wynik jaki uzyskałem,
Z czystym sumieniem mogę polecić ten dysk ponieważ jest bardziej cichy i
chłodny niż oryginalnie zainstalowany Western Digital typu WD1600BEVS.

Pozdrawiam
Darek