Re: Seagate Freeagent Xtreme 2TB - nadmierne grzanie się dysku

Autor: Latet <lat_at_xxxxx.pl>
Data: Sat 05 Sep 2009 - 13:44:14 MET DST

> Kupiłem sobie dysk Seagate Freeagent Xtreme 2TB (model ST32000540AS, firmware
> CC83). Przeformatowałem go na ext3, podłączyłem do Linuxa i udostępniłem w
> sieci lokalnej przez Sambę.

Najprostsze co możesz z nim zrobić to wyjąć go z tej dusznej obudowy i podłączyć
"luzem". Od razu o 10 C mniej. Oczywiście nie jest to rozwiązanie dla estetów :)
Inna opcja - wstawić w tę obudowę jakiś duży dysk o prędkości 5400 rpm. Sam
używam w tym celu Samsungów serii F2EG (Eco Green). Są zimne i ciche, a przy tym
szybkie. Z tym że największy ma tylko 1.5 TB.

latet