Agresywne skalowanie częstotliwoci CPU - czy to ma sens?

Autor: Marcin Kocur <marcin2006_at_gmail.com.wytnij>
Data: Fri 04 Sep 2009 - 13:04:32 MET DST

Witam!

Zrobiłem sobie skalowanie częstotliwości na Athlonie 5600+ (AM2+). Gdy
nic się nie dzieje na komputerze, częstotliwość stoi na 1GHz, przy
dosyć drobnej aktywności natychmiast wraca do 2,9GHz (lub czegoś
pośredniego), po czym tak samo szybko wraca na 1GHz.

Chciałem osiągnąć oszczędność prądu i mniejsze wydzielanie ciepła,
jednocześnie nie wpływając negatywnie na wydajność komputera
(stacjonarny). Rzeczywiście, nie zauważyłem wolniejszej pracy.

Zastanawiam się jednak, czy tak częste przełączenia nie mają negatywnego
wpływu na sprzęt i pobór mocy, co mogło by spowodować bezsensowność
takiego ustawienia.

--
Pozdrawiam
Marcin Kocur