Re: Adapter IDE-CF, a stary komputer

Autor: Tomasz Madurski <tomasz_madurski_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 28 Aug 2009 - 10:05:21 MET DST

Hej

Konrad Kosmowski wrote:

> Ile to ma szanse działać dopóki karta się zajedzie? Tak w widełkach
> pesymistycznie-optymistycznie najlepiej. :) Mówimy o tygodniach, miesiącach,
> latach? W sumie to tani sprzęt jest taka karta, a i metoda wdrożenia jest
> prosta (klonujemy obraz karty), więc w zasadzie interesuje mnie jedynie jak
> często karta padnie i trzeba będzie włożyć nową (koszt).
>
> Przy czym mam na myśli nie najtańsze i nie najdroższe karty - to co obecnie
> jest optymalne kosztowo.

Myślę, że lata. Ja popełniłem coś takiego na EON 2000 i CF jako
urządzenie które:
1. Pozwala przez www i ssh włączać lub wyłączać dowolnych 5 urządzeń
elektrycznych
2. Mierzy co 30 min temperaturę na 4 czujnikach i wyświetla ją na ww
oraz zapisuje do bazy MySQL.

Jak na razie chodzi to już 8 miesięcy i nie ma żadnego bloku na karcie,
który przeszedł by w tryb RO.

Co do pen-usb to nie każde urządzenie obsłuży botowanie z niego itp
(zwłaszcza te starsze) a DOM-y są fajne tyle że droższe (sam w swoim
rozwiązaniu brałem taki moduł pod uwagę).

Jest jeszcze jedno rozwiązanie. Otóż na allegro bywają nieraz dyski HDD
wielkością i złączem odpowiadające kartom CF (mikrodisk/mikrodrive czy
jak to się zwie). Mam taki i nawet działa.

PS. CF brałem jakieś tanie

TomekM