Re: Adapter IDE-CF, a stary komputer

Autor: Maciek \ <babcia_at_jewish.org.pl>
Data: Fri 28 Aug 2009 - 09:19:23 MET DST

On Fri, 28 Aug 2009 00:54:11 +0200, Konrad Kosmowski
<konrad@kosmosik.net> wrote:

>Ile to ma szanse działać dopóki karta się zajedzie? Tak w widełkach
>pesymistycznie-optymistycznie najlepiej. :) Mówimy o tygodniach, miesiącach,
>latach? W sumie to tani sprzęt jest taka karta, a i metoda wdrożenia jest
>prosta (klonujemy obraz karty), więc w zasadzie interesuje mnie jedynie jak
>często karta padnie i trzeba będzie włożyć nową (koszt).

A swoją drogą czemu chcesz się bawić w przejściówki i karty CF? Nie
możesz wsadzić w złącze PATA płyty specjalizowanego DOM (Disk On
Module)? Albo odpalać system np. z Pendrive-a 1GB za ~10 PLN? Ja swego
czasu kupiłem karton 25 sztuk Kingstonów 1GB po ~8 zeta i mam na nich
systemy do instalacji i narzędzia. Jak komp ma USB 2.0 to prędkościowo
cłakiem fajnie to działa A na DOM-ach Transcenda postawionych parę
sysetmów - głownie rozwiązania oparte o FreeNAS i Mikrotika. Pracują
non-stop bez jakiejś specjalnej konfiguracji eliminującej nadmierne
zapisy. Najstarsze mają po ~4 lata. W domu mam serwer (poczta, www i
parę usług) gdzie za dysk startowy robi 4GB DOM a pamięć masową robią
4 pendrive-y 8GB. Od stycznia 2008 roku to pracuje i zero problemów.
Serwer nie ma w tej chwili żadnych elementów ruchomych poza
włącznikiem. ;-)

Zdrówko