Re: ile plyt moze nagrac nagrywarka DVD?

Autor: Przemek <pixi_at_dixi.pl>
Data: Wed 26 Aug 2009 - 23:34:16 MET DST

Jacek Kalinski wrote:
> Hej,
>
> Nigdzie nie mogê w googlach znale¼æ informacji (o ile takie s±
> podawane?) ile nominalnie/maksymalnie mo¿e nagraæ nagrywarka DVD?
>
> Pytam, bo mamy ju¿ kolejn± nagrywarkê, która po nagraniu stosunkowo
> ma³ej ilo¶ci p³yt (300-400) psuje coraz wiêksz± ilo¶æ p³yt.
> Obecna nagrywarka (LG) nie ma jeszcze pe³nego roku u¿ywania.

To na obecne czasy wcale nie jest malo plyt (przynajmniej w stosunku do ceny
typowego napedu oscylujacego w granicach 100zl) - z moich
obserwacji wynika ze jakosc wszystkich nagrywarek mocno spadla (szczegolnie
kiepskie sa nagrywarki montowane w laptopach - taka potrafi zabic nagranie
kilkudziesieciu plyt)
a mimo to coraz mniej wysyla sie napedow optycznych do serwisu -po prostu
ludzie znacznie ograniczyli nagrywanie plyt - dyski 500Gb czy 1 Tb
zapelnione
w calosci przez "sciagaczy" gdy przyjdzie do backupu zniechecaja iloscia
czasu na to potrzebna , ludzie albo trzymaja dane na dyskach w komputerach
albo kupuja zewnetrzne dyski na usb czy sieciowe i tam archiwizuja dane a do
codziennego przenoszenia danych stosuje sie pendrive zamiast tak jak kiedys
cdrw czy dvdrw. Gry czy programy (kopie :)) uruchamia sie i instaluje
najczesciej z obrazow
Skoro nagrywarka ma rok to ja po prostu zareklamuj.