Re: Adapter IDE-CF, a stary komputer

Autor: Cezar <cezar91_at_BEZtlen.pl>
Data: Tue 25 Aug 2009 - 23:53:31 MET DST

"Konrad Kosmowski" <konrad@kosmosik.net> wrote in message
news:5i0em6-mv3.ln1@kosmosik.net...
> Czy da się zastosować adapter IDE-CF w stosunkowo starym komputerze (Dell
> Optiplex z P3 500, nie pamiętam dokładnie modelu)?
>
> Czy przy zakupie takiego adaptera (ceny rozpoczynają się od 5zł) i karty
> należy
> na coś konkretnego zwrócić uwagę?
>
> Chodzi mi o to aby taka karta z adapterem była jedynym nośnikiem w
> komputerze i
> aby dało się z niej zbootować system (bardzo okrojony Linux).

Bez problemu. Na takiej przejsciowce nie ma praktycznie zadnej elektoniki
oprocz zasilania, buforów dla diod i zworki Master/slave. To, czy karta
bedzie widziana przez bios zalezy od niej samej (czy ma zaimplementowany
tryb pracy IDE). 99.999% kart to ma. Jedynie karty, produkowane specjalnie
dla urzadzen dedykowanych maja czasami zablokowany tryb IDE i pracuja tylko
w 'CF mode'.

c.