Re: Jak sprawdzic gniazdo COM ?

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Tue 25 Aug 2009 - 11:43:47 MET DST

ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
> Mysz podłączona do COM (co prawda przez przejściówkę z PS2) też nie wywołuje ruchu na ekranie.
>
> Natomiast system (win2k) ten COM widzi jako com1 (oczywiście tylko przy włączeniu portu COM w BIOSie lapka) i mozna ustawiac parametry portu, sterownik itp.
>
> Jak mozna sprawdzić gniazdo COM - może jakoś miernikiem uniwersalnym, napięcia stałę lub zmienne czy oporności, wie ktos?
Zasadniczo to można prosto. Choćby sprawdzić:
- transmisję, zwierając piny 2 i 3, i robiąc jakiś test
terminalem/konsolą na com - wszystko co wysyłasz powinieneś dostać z
powrotem.
- napięcia. Na części linii (np pin 2 lub 3, nie pamiętam) możesz się
spodziewać napięć od 5 do 12v (lub -5 do -12v, zależnie od "lecącej
transmisji) - zwykłym mierniczkiem za 7zl możesz zmierzyć. Niektóre
bardzo biedne laptopy miewały "com niezgodny" który dawał ledwo 3-3,5v,
z większością urządzeń to działać nie chce.