Re: Rozdzielczość LCD 15,4": WXGA (1280x800) vs WSXGA+ (1680x1050)

Autor: ToMasz <twitek_at_usun.poczta.fm>
Data: Mon 24 Aug 2009 - 22:14:28 MET DST

> rozdzielczości WXGA
> Obecnie
> przy niższej
> W okularach widzę dobrze, ale czy dłuższe siedzenie przed ekranem z wyższą
> rozdzielczością nie będzie szybciej powodowało objawów zmęczenia, bólów
> głowy itp.?
(...)

Mam ten sam problem, i radze Ci zrób sobie jeszcze taz "wirtualny test" ale
sprawdź fizyczne wymiary punktu na nowym monitorze, i zasymuluj je sobie na
obecnym. Wyjdzie Ci kolosalna różnica.
Całego system, czcionki, mozesz zmieniać dość elastycznie. Zostaną Ci jednak
wszelkie okna wewnątrz programów i wiekszość internetu.
Podam przykład, moze juz nie aktualny, ale obrazujacy problem . Winamp. jego
okno ( w czasach monitorów 15CRT) mogło być małe albo duże. W koncóce mojego
używania windowsa i winampa, jego onkno mogło być małe lub mikroskopijne.
tego nie zmienisz bo kiedyś królowało 800punktów w poziomie, a nie 1680.
Tak wiec jeśli nie masz orlego wzroku, ( jak tam z wiekiem?) to kieruj sie
zasadą jak najwiekszy punkt (technicznie jest to zła rada, życiowo - dobra)
jeśli ktoś oferuje Ci wiekszą rozdzielczość, fizyczne wymiary monitora muszą
proporcjonalnie wzrosnąć, a tak zazwyczaj niejest.

ToMasz