Prosze o pomoc z komputerem

Autor: Pszemol <Pszemol_at_PolBox.com>
Data: Sun 23 Aug 2009 - 17:39:36 MET DST

Objawy "choroby":

Start po włączeniu lub resecie bardzo długi - po teście pamięci
i rozpoznaniu dysków twardych czekam jakieś 6-7 minut na
zniknięcie obrazka tekstowego biosu i rozpoczęcie startu OS.
Od pewnego czasu te 7 minut są ZAWSZE przy starcie, kiedyś
było dobrze i komputer startował bardzo szybko.

W pierwszych momentach startu, gdy pc testuje pamięć/dyski
klawiatura działa, można nacisnąć DEL - zmienia się napis
"Entering SETUP..." ale system wisi dalej te 6-7 minut zanim
wejdzie do setupu. W czasie tego wiszenia system przez te 6-7
minut nie działa klawiatura, ani NumLock ani CTRL+ALT+DEL!
Po wejściu do SETUPu wszystko działa znów normalnie - można
klikać w klawiaturę, chodzić po menu, zmieniać opcje, wszystko
OK - po wyjściu z setupu mamy reset i znowu 6-7min czekania.

To samo dzieje się z odłączonym dyskiem SATA z tym, że wtedy
oczywiście przy starcie rozpoznaje tylko CD-ROM i brak dysku
i po 6-7 minutach czekania mam napis o tym, że nie ma systemu.

Czasami pc nawet nie startuje systemu operacyjnego do końca:
po krótkim wyświetleniu poziomej belki z Visty z postępem
ładowania, tym w kolorze takim oliwkowo-zielonym, gdy zwykle
pojawia się okienko graficzne z kolorowym kółkiem systemu
operacyjnego na jednolitym tle - mój system zawisa, ekran
czarny, monitor nie wykrywa sygnału (mruga lampka POWER)
i nie świeci się lampka od dysku ani nie ma reakcji na klawiaturę.
Jak by zgłupiała karta graficzna.

Czasami po tych 6-7 minutach śpiączki przy starcie Vista ładuje
się bardzo dobrze i komputer pracuje wyśmienicie - właśnie
piszę ten post na takim "udanym" starcie.

Moje podejrzenia padają albo na płytę główną albo zasilacz.
Mam zapasowy zasilacz który mogę przetestować ale jeszcze
się do tego nie zabrałem. Myślicie że to raczej płyta główna?
Nie mam pod ręką karty graficznej aby wyłączyć wbudowaną
i uruchomić z jakiejś karty na PCI... Ktoś miał takie symptomy?

A oto konfiguracja systemu:
płyta: ECS 945GZT-M V1.0 z grafiką na pokładzie
proc: Intel Core 2 Duo E4500
pamięć: Kinston KVR533D2K2/2GR (2x1G PC4200)
zasilacz: "noname" BESTEC ATX300-12E (300W)