Re: wymiana dysku na gwarancji -laptop Asus

Autor: AA <aa_at_aa.pl>
Data: Sun 16 Aug 2009 - 21:46:35 MET DST

Maxi pisze:
> Proszę o radę. Za miesiąc kończy się 2 letnia gwarancja laptopa Asus, tydzień temu
> padł dysk twardy, wysyłka do Wrocławia, naprawa w 4 dni (kurier na kosz firmy) -
> wymieniono dysk. Pełne zadowolenie! Do momentu, jak kolega powiedział mi, że
> gwarancja na dysk kończy mi się razem z gw. laptopa...
Poczytaj może to (nie wiem jak z aktualnością)
Kodeks cywilny.
Art. 581. (224) § 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant
dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną
od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin
gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad
lub zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy,
przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej.
§ 2. W innych wypadkach termin gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w
ciągu którego wskutek wady rzeczy objętej gwarancją uprawniony z
gwarancji nie mógł z niej korzystać.

Pozdrawiam Mariusz