Re: Pytanie na temat netbooka...

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Wed 12 Aug 2009 - 20:01:10 MET DST

** Radosław Sokół <rsokol@magsoft.com.pl> wrote:

> Czy to jest naprawdę największy problem użytkownika komputera?

Ja tam wolę jednak zaorać fabryczny system bo to krócej trwa niż usuwanie
crapware, poza tym często producenci dodają własne durne modyfikacje. Poza tym
może ktoś dysponuje inną wersja Windows (np. XP Pro - w netbooku najczęściej
jest Home) i chce ją jakoś zainstalować. Powodów może być wiele.

> Ja polecam *nie zepsuć* systemu, a wtedy nie trzeba będzie go
> przeinstalowywać.

O określeniu "Windows rot" słyszałeś?

> Czyli: używać komputera do pracy z wykorzystaniem ograniczo- nej puli
> oprogramowania, a nie instalować co popadnie i po- tem odinstalowywać lub
> nie.

W imię czego? Skoro można przeinstalować i też będzie działać... :) Kwestia
podejścia.

> PS. System jest najczęściej zapisany na partycji ratunkowej, przywracającej
> fabryczną zawartość dysku. A w razie awarii dysku -- podłącza się zewnętrzny
> napęd optyczny USB i odtwarza zawartość dysku (wraz z partycją ratun- kową) z
> płyty dołączonej do komputera.

Albo podpina się napęd CD na USB i instaluje cokolwiek. Przy czym nowsze wersje
Windows (Vista - na netbooka nie polecam, Windows 7 - gorąco polecam) oraz
wszelakiej maści Linuksy dadzą się zainstalować ze specjalnie spreparowanego
(nic trudnego) pendrive.