Re: da się przyspieszyć przejście przez bios? :)

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Tue 11 Aug 2009 - 00:18:34 MET DST

** Marcin Wasilewski <jakis@adres.pewnie.je.st> wrote:

> Nie. Te obliczenia wskazują, że nawet urządzenia które ciągną mało prądu, za
> to działają 24h w skali roku też generują duże opłaty. Załóżmy, że komputer
> działa u ciebie 8h/dziennie. Pomnóż sobie kwoty powyżej przez 2/3 i uzyskasz
> 58 zł dla 20W i 117 zł dla 40W.

W skali roku to nie jest DUŻA opłata. Ale masz rację - co można zrobić? Ja mam
serwerek na mini-itx (działa 24), kompy hibernuję, ale co zrobię z routerem -
on musi działać, nie wiem kiedy mi będzie potrzebne podniesione łącze do
domu... Najprościej wyłączyć na noc korki - ale co z lodówką? ;)

Czekam na jakieś *konstruktywne* porady dotyczące "zielonych komputerów" - jako
pierwszą rzucę taką, że używanie staroci nie jest efektywne - żrą tyle samo, a
mniej przetworzą.

Druga opcja - czy laptop na suspend (chociaż ja robię hibernację) żre tyle samo
co jakiś stary pecet? No nie żre.

Ergo: ludzie używający starych komputerów nie dbają o środowisko?

> Np. modem kablowy + router + bramka voip

To są usługi, które w zestawie przecież muszą działać - więc co w zamian?

> + komputer w stand-by potrafi pobierać moc 60W, do tego jakieś TV, wieża,
> DVD, ładowarki do komórki jakaś baza do telefonu bezprzewodowego i potrafi
> się uzbierać 100W puszczane w atmosferę, a w ciągu roku to jest już ponad 400
> zł zmienione w ciepło. O ile zimą jest jeszcze z tego jakiś pożytek, o tyle
> latem już niekoniecznie.

Ale jednak to właśnie zimą jest większe spalanie - chłodzić się to
niekonieczne, ogrzać się jednak trzeba. Przynajmniej w naszym klimacie.