da się przyspieszyć przejście przez bios? :)

Autor: Końrad <kkarpieszuk-na-gmailu_at_wytnij.to>
Data: Mon 10 Aug 2009 - 12:23:06 MET DST

witam

Mam chwilową manię na przyspieszanie mojego komputera (może dlatego, że
używam topornie wolnego Ubuntu). Pomierzyłem sobie czas startu systemu
i wyszło mi, że przejście etapu biosu (od włączenia komputera do
rozpoczęcia ładowania systemu) zajmuje około 1/4 - 1/5 całego
bootowania.

Da się ten etap jakoś przyspieszyć? Coś zmienić w ustawieniach? Może
sztuczki z innym podpięciem napędów na taśmie? Może można wyłączyć
testowanie pamięci?

przyznam od razu, ze jeszcze nie zaglądałem do ustawien biosu. Wolę
najpierw zapytać, żeby nic nie zchrzanić :)

--
body {
  name: '|<ońrad Karpieszu>|';