Kilka pytan o ATI Crossfire

Autor: Paweł <brop_at_wp.pl>
Data: Sun 02 Aug 2009 - 17:42:05 MET DST

Witam
Od pewnego czasu mam w swoim posiadaniu dwie dobre karty spod znaku ATI.
Pierwsza to podkrecony HD4870 z 512 MB RAM od ASUSa z serii MATRIX - z
wydajnym niereferencyjnym systemem chlodzenia. Druga to referent HD4890 z 1
GB RAM od firmy PowerColor.W tej chwili w komputerze zainstalowana jest ta
pierwsza. Reszta istotnych komponentow zestawu to: Intel C2Q 9450 2,66 GHz,
plyta Asus P5Q-E, 4 GB RAM, Vista Ultimate X64 SP2.

Oto kilka moich pytan:
1. Czy te dwie karty mozna spiac razem w dzialajacy Crossfire?
Jesli nie, to reszta pytan traci sens ;-)
Moja plyta ma chipset P45 i w zwiazku z tym Crossfire moze byc jedynie w
trybie 8x + 8x.
2. Czy polaczenie tych kart bedzie mniej wydajne niz wlozenie samego HD4890?
Kazda karta ma w wyposazeniu wlasna tasiemke do polaczenia w Crossfire.
3. Czy trzeba wykorzystac obie tasmy do polaczenia stykow tych kart?
Obecnie mam juz zainstalowane najnowsze Catalyst'y w wersji 9.7.
4. Czy musze do drugiej karty wgrywac osobny sterownik, czy karta zostanie
wykryta i automatycznie ustawiona w Crossfire?

--
Pozdrawiam
Paweł