Re: na ile baterie w laptopach?

Autor: PaweL <lespaw_at_pocztakropkaonet.pl>
Data: Fri 31 Jul 2009 - 17:28:46 MET DST

> No to troszkę za często ładujesz. Raczej powinieneś trzymać
> baterię rozładowaną tak do 25% pojemności i wyjętą z kompu-
> tera, pracować na zasilaczu ile się da, a baterię ładować
> i używać tylko jak faktycznie chcesz pracować mobilnie.
>
> Albo przynajmniej ładować baterię nie w zakresie 10%-100%,
> ale na przykład 20%-60%, tylko co jakiś czas przeprowadza-
> jąc pełny cykl ładowania dla skalibrowania elektroniki.

Jak bym ładował w zakresie 20-60% to byłoby jeszcze częściej. Poza tym to
troche dziwna metoda.?

> Bardzo dużo. W typowym użytkowaniu rocznie powinno się robić
> tak ze 100-150 pełnych cykli ładowań.

A nie powinno się go ładować wtedy gdy brakuje już prądu?

Czy można kupić lepsze akumulatory? Na innych mogę się spodziewać dłuższej
żywotności? Za obecne zapłaciłem rok temu 200zł
Oryginalna bateria będzie kosztować ok. 400zł - to obecnie pół wartości tego
laptopa. Raczej jej nie kupię.
( komputer to Compaq N620c)

--
Paweł