Re: Jaki dysk do laptopa (320GB)?

Autor: Chopin <stawnanet_at_wUpE.pEEl>
Data: Thu 30 Jul 2009 - 10:50:37 MET DST

Maciek - Wally pisze:
> Witam!
>
> Znajomej w nieco ponad rocznym laptopie padł dysk. Niestety laptop z USA
> i przeniesiona gwarancja trwała tylko rok :/ Przechodząc do sedna -
> potrzebuję kupić jej nowy dysk. Z tego co widzę obecnie
> najkorzystniejszy stosunek cena/pojemność dla dysków 2,5" jest przy
> pojemności 320GB (zresztą oryginalnie był tam 250GB). I tu zaczyna się
> problem - jaki model konkretnie kupić? Czy jakieś modele są znacznie
> lepsze/gorsze od pozostałych? Nie chodzi mi o suche dane techniczne, a o
> praktykę - jak z głośnością, wydajnością, temperaturami itp. Czy jest
> [...]
Niedawno kupiłem dysk do mojego laptopika (Lenovo). Też zastanawiałem
się nad jakimś Samsungiem ale wybrałem Seagate Momentus 7200.3 320 GB
(7200, 16MB, Serial ATA/300) [ST9320421AS] m.in. ze względu na dobry
stosunek ceny do parametrów dysku oraz obsługę NCQ.
Jeżeli masz Vistę i BIOS obsługuje tryb AHCI, to moim zdaniem jest to
dobry produkt.
W podobnej cenie ale 250GB kupisz zbliżony model Seagate z funkcją
"G-Force protection" - ale czy to potrzebne? Oceń sam :-).

--
Chopin
"Gdynia Moje Miasto"