Re: jaki duzy dysk ATA

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Wed 29 Jul 2009 - 22:06:48 MET DST

"PeJot" napisał:

> Z pdf-a producenta wynika jednoznacznie, że górną granicą dla
> HDD IDE jest 128 GB. Najmniejszy *nowy* dysk to 160 GB, da się
> go spartycjonować i wykorzystać pierwsze 128 GB, czy lepiej szukać
> używanego 120 GB ?

Używany - to znaczy z (za przeproszeniem) Allegro? Szkoda pieniędzy, lepiej
już je przeznaczyć na jakiś cel charytatywny lub przepić, przynajmniej jakiś
pożytek z nich będzie.
Zdecydowanie nowy, co więcej - mam dziwne podejrzenie, że ta granica 128 GiB
to jakiś dupochron producenta, wszak o obsłudze 48-bitowego adresowania
decyduje system operacyjny, a nie hardware czy firmware. Więc warto kupić tę
160-kę, choćby dla stestowania ;-)
Poza tym, ewentualna strata tych dwudziestu paru GiB nie będzie wcale tak
bolesna.

JoteR