Re: laptopy i uziemienie

Autor: Papa Smerf <Papa_at_zagurami.zalasami.trala.la>
Data: Wed 29 Jul 2009 - 13:42:05 MET DST

Órzytkownik "Michal AKA Miki" napisał:
> Moze nie bylem za mocny z fizyki, ale na moje oko to prad idzie po
> najmniejszej linii oporu.. takze, jesli gdzies ma opornosc 2kOhm, to
> pojdzie tamtedy, a nie tam, gdzie ma 9999kOhm (czy ile by nie bylo na tym
> rozwarciu)...
> Jednym slowem - najpierw pojdzie po elementach, a wrocic, to moze wroci do
> sieci, ale juz post factum, jak mu nadwyzki zostanie...
> Wyprostuj moja teze - chetnie dowiem sie czegos nowego...

prawidłowo to pole lutownicze powinno znajdować się w miejscu gdzie ta
impedancja (faza-pole lutownicze uziemienia) jest znacznie mniejsza od
impedancji faza-niskienapięcie, więc więc wszystko z twoją teorią się
zgadza:O)

p.s. acha, jednak muszę sprostować, prąd pujdzie zarówno przez 2komy jak i
9999komów, tylko w różnych ilościach:O)