Re: Organizacja zapisu na powierzchni dysku

Autor: GLaF <glaf_at_niema.takiego.numeru.pl>
Data: Tue 28 Jul 2009 - 20:43:46 MET DST

Dnia Tue, 28 Jul 2009 19:13:43 +0200, (c)RaSz napisał(a):

> Jednak przy lepszym zorganizowaniu zapisu danych na dysku, to przy tych
> samych głowicach, oraz identycznej jakości warstwy magnetycznej - pojemność
> dysków znacznie by wzrosła, CBDO...

Czy znacznie, to nie wiem. Ale zastanawia mnie nieco inna sprawa:
Czy się stosuje (a jeśli nie to dlaczego) coś w rodzaju raid0 rozdzielone
pomiędzy głowicami? Większość dysków ma parzystą liczbę głowic. Dane
spływałyby z dwóch (4-rech, 6-ciu) głowic jednocześnie do kontrolera dysku,
gdzie byłyby łączone i wysyłane. Wzrost wydajności mógłby być nawet troszkę
większy niż w dyskowym raid0, czas dostępu by się nie zmienił, awaryjność
również nie powinna wzrosnąć.

--
GLaF