Re: SIWZ -komputery

Autor: Piotr Rezmer <piotr.rezmer_at_WYWAL.ens.net.pl>
Data: Tue 28 Jul 2009 - 07:05:13 MET DST

JoteR pisze:

> Prawdopodobnie do uruchomienia się na komputerze pani Jadzi. Bo bez
> wspomagania sprzętowego wirtualizacji ta Vista jej w ogóle nie ruszy
> zapewne.

Nie znalazłem w wymaganiach sprzętowych Visty informacji nt wymaganych
typów CPU. Jak korzystałem z Visty na Athlon 64.

Wsparcie wirtualizacji jest potrzebne np. w Windows 2008 hyper-V. Info
poniżej:

http://www.microsoft.com/hyper-v-server/en/us/system-requirements.aspx

Nawet jeśli Pani Jadzia musi na desktopie odpalić inny OS, może
skorzystać z Microsoft Virtual PC lub VMware workstation.

W firmach z dużą liczbą komputerów biurowych na stanowiskach bez
specjalnych wymagań (np. developerzy) jest tendencja do korzystania z
aplikacji centralnych dostępnych przez www lub ze środowisk typu Citrix.
W takiej sytuacji znaczenie końcówki roboczej zdecydowanie maleje. W
wielu przypadkach można PC zastąpić terminalem (np. Neoware -> HP),
zajmuje to minimum miejsca, jest bardzo ciche, pobiera mało prądu.
Instalowanie aplikacji jest uproszczone, same plusy :)

--
pozdrawiam
Piotr