Re: netbook II gen.

Autor: o <najswiezy_at_op.pl>
Data: Sun 26 Jul 2009 - 10:32:25 MET DST

news:2009072519500000@grush.one.pl...

> Tego niestety nie widać na razie. Po ASUSie 901, idealnym
> pod względem rozmiarów i wagi, większość obecnych netbooków
> to maszynki 10" o wadze 1.2-1.4 kg.

asus 901 jest idelany - zgadza sie - jesli idzie o rozmiar i masę.
i na takich rozmiarach by mi zależało.
martwi mnie - może niepotrzebnie, nie podpieram tego żadnym doświadczeniem -
procesor w tej maszynie, celeron 0,9ghz. w asusach 1000h jest już dużo
lepszy, bo atom 1.6ghz.
gdyby komputer o wielkości i masie 901 był oferowany z n270 - pewnie
kupiłbym bez zastanowienia.
szkoda że takie coś (901 z n270) nie jest oferowane.

w innym poście chwalisz zalety dysku 16GB z 901 - racja. cichy, oszczędny,
lekki, szybki.
piszesz, także mając rację, że większość nabywców chce dysk 160GB (wirujący,
nieco bardziej prądożerny), kręcąc nosem na pamięć 16GB.
napewno dysk oferowany w asusie 901 jest lepszy, cichszy, lżejszy i mniej
łapczywy na waty, jednak... jako podstatwowy komputer (dla mnie - nie mam
żadnych wymagań ani potrzeb obliczeniowych) nawet u mnie nie wystarczy do
niczego. a potrzeb nie mam dużych: w ciągu 4 lat wraz z żoną zapisaliśmy na
3 dyskach 15GB danych (to już wraz z instalkami, systemem xp,
absolutnie_wszystkim_)
jak widać potrzeby mamy nikłe (znajomi, rodzina, inni uzytkownicy komputerów
śmieją się z nas, z tej ilości zapisanych danych przez dwie osoby w 4 lata),
a już przekraczają możliwości 16gb włożonych do asusa 901.

więc jeszcze raz, podsumowując, moim zdaniem:
asus 901 to ideał masy, rozmiarów, bezdzwięczności, wielkości jako netbook.
bezapelacyjnie.
ale proszę: niech będzie on z atomem n270, i dyskiem, powiedzmy, 30-40GB.