Dysk zewnętrzny do backupu - jaki? Albo program?

Autor: Technolog <technokraton_at_gmail.kropka.com>
Data: Thu 23 Jul 2009 - 12:17:52 MET DST

Witam, potrzebuję kupić zewnętrzny dysk do backupu danych z kompa.
Zakładam, że będę go używał powiedzmy raz w tygodniu, tylko dobrze by było,
gdyby archiwizacja była bezobsługowa, czyli coś w rodzaju podłączam i samo
się robi, albo klikam jakąś jedną ikonkę czy guzik.

Dysk będzie służył do archiwizacji danych z laptopa. Będę go używał głównie
w domu, więc nie musi być antywstrząsowy i mały, może też być zasilany z
gniazdka.

Znajomy ma zewnętrzny dysk Seagate z programem dostarczonym z dyskiem,
który archiwizuje, ale z tego co zauważyłem, nie archiwizuje systemu, tylko
foldery. Wygląda to tak, że ikonka w trayu jest zielona, gdy wszystko jest
zarchiwizowane, i żółta, gdy nie ma synchronizacji. Podłącza ten dysk co
jakiś czas i wszystko samo się synchronizuje.

Zależy mi na tym, aby zbackupowany był cały system, nie tylko pliki. Że jak
dysk w kompie padnie (Vista), to z tego zapasowego odzyskam cały system jak
był, wraz z plikami.

Czy mam kupić dysk osobno i jakiś program, czy są już gotowe zestawy z taką
funkcjonalnością?

Konkretnie chodzi o 320 GB, nie musi być więcej, bo ten dysk ma służyć
wyłącznie do kopii zapasowej dysku o takiej właśnie wielkości.

Będę wdzięczny za sugestie.

Pozdrawiam
Technolog