Re: ZASILACZ - ILE WATÓW??? - TEST zużycia energii.

Autor: Wiesław <nawu_at_usun.poczta.onet.pl>
Data: Wed 22 Jul 2009 - 13:02:35 MET DST

Dnia 22-07-2009 o 11:19 Leszek K. napisał na pl.comp.pecet:

> P=I*U*cos fi. Jak byś wpiął w idealne źródło napięcia zmiennego idealny
> kondensator (lub idealną indukcyjność) uzyskałbyś prąd równy
> nieskończoności i zerowy pobór mocy.

Nie za bardzo rozumiem o czym piszesz. Czyli jak zmierzę napięcie i prąd,
a cos fi(ponieważ nie mam miernika) przyjmę sobie powiedzmy 0,9 , to nie
zmierzę
z niedużym błędem poboru mocy?
Ja rozumiem, że lepszy byłby dobry watomierz, albo mierniki z pomiarem
True RMS,
ale taki błąd wydaje się być akceptowalny.
Jeszcze lepszym sposobem jest po prostu podpięcie do mierzonego komputera
licznika
1f. Koszt takiego licznika to 25-35 zł (pół roku temu). Jak napiszesz, że
wyłączony
komputer nie pobiera prądu to kiedyś się poświęcę i zrobię eksperyment z
licznikiem :)
Jeżeli ktoś chce dowiedzieć się czegoś więcej, podaję link do lektury:
http://groups.google.pl/group/pl.misc.elektronika/msg/61d4191bbb447dd6

--
Wiesław
Opera Mail