Re: ZASILACZ - ILE WATÓW??? - TEST zużycia energii.

Autor: Patryk Włos <patryk.wlos_at_invalid.peel>
Data: Wed 22 Jul 2009 - 07:55:14 MET DST

> Pewnie z tego że dostępne w handlu popularne watomierze przy małych
> obciążeniach zasilaczami impulsowymi pokazują bzdury.
> Takim przykładem jest na przykład plazma Panasonica o której na forach
> pisano że w standby pobiera 40W zamiast 0,7W wg. specyfikacji.
> Profesjonalny przyrząd pomiarowy pokazał ok.0,6W a te 40W pokazywały
> domowe watomierze z hipermarketu.

Ja kupiłem niedawno w Castoramie miernik DT21 za 70 PLN - i z tego, co
zdążyłem go przetestować i zweryfikować wyniki z instrukcjami obsługi
paru sprzętów (komputery Fit-PC2, switch D-Link serwerowy, telewizor
Panasonic 32'), to pokazuje zużycie całkiem dokładnie i prawidłowo -
może z wyjątkiem tego, że nie pokazuje ułamków Wata, gdy jest poniżej
1W, tylko właśnie pokazuje 1W.

Ale przy takiej cenie to imho wystarczająca dokładność.

--
Zobacz, jak się pracuje w Google:
http://pracownik.blogspot.com