Re: Jak podzielić dysk?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Tue 21 Jul 2009 - 23:59:32 MET DST

Dnia Tue, 21 Jul 2009 23:33:30 +0200, z napisa³(a):

> I takie jest moje zdanie.
> Pytanie mam tylko czy XPHome ud¼wignie partycjê 450 Giga
> Pod vist±64 to mam i 800Giga. Czy przy XP jest jakie¶ ograniczenie?
> W sklepie mi podzielili 500/3.

Nie ma ograniczeñ. A dyski dzieli siê na partycje z kilku powodów:
- ³atwo zrobiæ obraz albo backup partycji systemowej kiedy ma ona
wielko¶æ kilkudziesiêciu GB, a nie kilkuset,
- zadania serwisowe typu defragmentacja, chkdsk, indeksacja wykonuj± siê
znacznie szybciej, nie ma te¿ potrzeby obejmowaæ nimi partycji z rzadko
u¿ywanymi danymi,
- przeciêtny user coraz czê¶ciej testuje inne systemy operacyjne. Maj±c
dwie lub wiêcej partycji mo¿e to robiæ bez obaw o bezpieczeñstwo
g³ównego systemu,
- pad systemu plików na partycji powoduje utratê tylko czê¶ci danych, a
nie wszystkich naraz.

Oczywi¶cie, s± ludzie do których te argumenty nie przemawiaj±. Ale oni
pewnie nigdy nie musieli odzyskiwaæ danych z olbrzymich sfragmentowanych
partycji, gdzie pliki wa¿ne stanowi³y 0,01% zawarto¶ci partycji
zawalonej mp3-kami, filmami i grami umieszczonymi "w folderach".

--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadaj±c na priv zmieñ px na pl/