Re: SSD: IDE i SATA - nieuczciwa różnica?

Autor: Alojzy Zakalec <alojzy.zakalec_at_gmail.com>
Data: Tue 21 Jul 2009 - 17:28:13 MET DST

> Dlaczego kiedy są analogiczne 2 modele dysków SSD z których jeden SATA
> a drugi to IDE tak bardzo się różnią prędkością, choć są w identycznej
> cenie.
> Np. Transcend:
>
> 1.) IDE
> TS32GSSD25-M
> Read up to 66MB/s, Write up to 47MB/s (32GB)http://www.memoryc.com/storage/solidstatedisk/transcend32gbinternalss...
>
> 2.) SATA
> TS32GSSD25S-M
> [...]

O, widać że nie tylko ja zauważyłem ten problem:
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=227345

Ale wyjaśnione jest tam, że takie SSD IDE jak Transcend są natywnie
SATA lecz z przejściówką wewnątrz, która BEZSENSOWNIE limituje
transfer.

Natomiast np. MTRON jest natywnie IDE więc w wersji zarówno SATA jaki
i PATA ma 100/100 MB/s (r/w) NIEKŁAMANE!!!