Re: PC'et domowy za ~ 2k.

Autor: Michal Lukasik <michu_l_at_tlenCUT.pl>
Data: Sun 19 Jul 2009 - 00:05:42 MET DST

Dnia 18.7.2009, tg napisał(a):

> naped optyczny lubi czasem przyblokowac drugie podlaczone urzadzenie
> (w przypadku porysownej plyty, odczytywania po wlozeniu itd) wiec

Ja to wiem, tylko jak często występuje opisane tu "czasem"? Właściwie to
pytanie, jak często zmieniamy nośnik przy jednoczesnym, stałym odczycie z
partycji systemowej? IMO można to "olać", albo się przyzwyczaić.

> lepiej (o ile to mozliwe) nie wsadzac tam dysku z systemem, ktory z
> zalozenia powinien miec jak najlepsze transfery

Akurat w tym przypadku jeśli chodzi o PATA to wyboru nie ma.
Co do transferu to IMO dla partycji systemowej ważniejszy od niego jest
czas dostępu (który to właśnie, w opisanych przypadkach "czasem" dostaje
po D). Na transfer nie ma to żadnego wpływu, no może poza tym, że
bezpośrednią konsekwencją długiego czekania na dostęp do danych transferu
nie ma. ;D
Póki nie zmieniamy CD różnicy żadnej się nie zauważy czy to będzie jedna
taśma (kanał) czy dwie.

BTW. Sam tak póki co używam HDD i DVDRW w GA-P35C-DS3R.

--
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/        http://www.pajacyk.pl/