Re: MAC co za i przeciw?

Autor: rs <no.address_at_no.spam.pl>
Data: Mon 13 Jul 2009 - 07:04:27 MET DST

On Sat, 11 Jul 2009 22:28:06 +0000 (UTC), MK <userneme@hostname.com>
wrote:

>No "piękne" wnioskowanie... Szkoda tylko, że błędne. Napisałem, że nie
>interesuje mnie kino domowe i to też tylko w kontekście dźwięku
>wielokanałowego.

dobrze by bylo gdybys zwrocil uwage na to co jest meritum rozmowy i
odniosl sie do tego. a meritum tutaj jest marketing maka, a bynajmniej
nie to czy ogladasz filmy czy nie.

>Zauważyłem jeden przypadek, dość natrętny - w polskim filmie. Ale nie
>przeczę, że w amerykańskich tego nie było. Zresztą product placement
>to też forma reklamy...

dlatego o nim wspominam.

>Audiofil to nie jest inny gatunek człowieka. Równie dobrze mógłbym
>napisać "nie rozmawiamy o użytkownikach Maca, którzy czasami potrafią
>być bardzo dziwnymi ludźmi".

zwwroc uwage na slowo "czasami". ono znaczy, ze nie mowa o wszsytkihc
audiofilach.

>Wiem. I jakoś McIntosh nie rezygnuje mimo tego z produkcji i rozwijania
>linii wzmacniaczy stereofonicznych. O czymś to chyba świadczy, nie?

wedglug ciebie o czym?

>W zasadzie mógłbym się zgodzić gdyby nie jedna sprawa - nawet
>najbardziej zatwardziały audiofil nie da rady zorganizować sprzętowej
>"orgii" na zasadzie "każdy z każdym". Dlatego testy i recenzje sprzętu
>bywają bardzo pożyteczne chociażby do jakiejś wstępnej klasyfikacji.

czy ja gdzies pisalem, ze recenzje sprzetu nie sa pozyteczne? nie.
wrecz przeciwnie. uwazam, ze sa bardzo pozyteczne jako wyeliminowanie
sprzetu do dalczych poszukiwan.

>Nie można też zapominać, że dla wielu ludzi w sprzęcie hi-fi (jak sama
>nazwa wskazuje!) chodzi o wierność przekazu. Dlatego nieobeznani, którym
>jednak nie wystarcza, sam fakt że jest "ładnie" często sięgają po
>opinie doświadczonych kolegów.

niech siegaja. potem sie czesto okazuje, ze ich kolega nie wiedzial w
jakim pomieszczeniu sprzet bedzie pracowal i brzmi jak "w puszcze".

>Ja problemu nie widzę. W powyższych cytatach widać, że sam próbujesz go
>stworzyć przypisując mi jakieś dziwne zachowania (że niby wprowadzam w
>błąd albo przeszkadza mi wydawanie przez kogoś pieniędzy...).
>Mam wrażenie, że trochę dyskutujesz ze swoimi wyobrażeniami.

nie. napisalem to co napisalem, az do ostatniej odpoweidzi
przywolujesz koszt sprzetu, ktory jak dla mnie jest argumentem
bezsensownym, bo jak pisalem to nie twoja kasa. pod drugie cena jest
podana we wszsyskim znanym formacie i jednostkach, wiec ta wiadomosc
jest dostepna dla twojego znajomego. i to nie jest zaden argument za
czy przeciw. jst to wylacznie do oceny samego zainteresowanago. tyle.
koniec.

>Do jej wyznaczenia konieczne byłoby dokładne rozpracowanie ludzkiego
>mózgu lub przynajmniej jakiegoś jego "podsystemu".

a wiec jej zastoswoanie nie jet praktycznie mozliwe. przynajmniej
obecnie.

>Jednak precyzyjne
>wyznaczenie czegoś nie jest warunkiem koniecznym do stwierdzenia, że
>takie coś w ogóle istnieje.

ale nadal nie wiadomoc co to jest.

>A czym jest? Jest pewną wspólną cechą zdrowych ludzi wynikającą z ich
>budowy ciała.
>Weźmy prosty przykład z szerszego pola: ludzie się od siebie różnią
>wyglądem, ale każdy zdrowy człowiek ma głowę, ręce i nogi. To jest
>właśnie przykład części wspólnej.

zupelnie nie trafiony przyklad. taka wspolna czesc to 99.99 (jak nie
lepiej ludzkosci).

>W percepcji dźwięku też takowa istnieje. Jak duża to już inny problem,
>który pewnie jeszcze długo pozostanie bez precyzyjnego wyznaczenia.
>Natomiast sam fakt jej istnienia, stwierdzony chociażby empirycznie nie
>pozwala na twierdzenie, że wszystko w tym obszarze jest subiektywne
>względem konkretnej osoby.

no wiec nie wiesz czym jest czesc wspolna. chcesz ja wyznaczyc w
sposob zupelnie niepraktyczy i nawet obecnie niemozliwy.
zrob sobie prosty przyklad. idz z kims na obiad do knajpy i wlacz
jakis magnetofonik, zeby rejestrowal o czym rozmawiacie. za pare dni
popros te druga osoba, zeby usiadla i spisala swoje wrazenia z tego
wieczoru. ty zrob to samo. masz ok. 80% szansy, ze postana dwie roznie
relacje. nawet ze rozmawailiscie o rozych rzeczach, bo dla tamtej soby
bylo wazne X, a dla ciebie Y, ktorej tamta w ogole nie paamietala.
w tym co piszesz, zapominasz zupellnie u guscie. jedni lubi abasy,
drugie srednie, jedni sluchaja takiej muzyki i nni innej.

>Ale WSZYSCY wiedzą, że na czerwonym świetle samochód się musi zatrzymać.

mylisz wraznie z prawem.

>I żaden policjant ani sąd nie weźmie pod uwagę jeśli ZDROWY człowiek,
>będzie coś mówił o tym, że przejechał przez skrzyżowanie, bo światło
>było akurat dla niego "subiektywnie zielone"... albo podwójna ciągła
>była "subiektywnie przerywana".

mylisz np. spektum kolorow i jego odbieranie z trzema priostymi
symbolami, ktore na dobra sprawe wcale nie musza byc kolorami.
daltonisci rowniez stosuja sie to prawa drogowego mimo, ze w bardzo
extremalnych wypadkach nie ma dla nich roznicy miedy zielonym a
czerwonym. psa tez mozna nauczyc rozrozniania.

>Masz tutaj kolejny przykład "części wspólnej" dla wszystkich zdrowych
>ludzi. Być może nie chcesz tego dostrzec, bo wygodniej jest pisać, że
>"wszystko jest względne". Tyle, że to nieprawda.

owszem to jest prawda. podaj mi dowolna, sytuacje a sadze, ze da sie
znalezc jej iterpretacje, ktora mowi, ze z jednego punku widzenia to
co sie stalo jest dobre, a z innego, ze zle.

>Dlatego wrażenia są w pewnym stopniu wspólne dla wszystkich ludzi,
>jedynie z pewnym subiektywnym "odchyleniem", które jednak nie jest zbyt
>duże, chociażby z tej przyczyny, że uniemożliwiałoby funkcjonowanie
>społeczeństwa.

nic wlasnie. funkcie spoleczne o ktorych mowisz, dzialaja z uzyciem
bardzo ograniczonego zbioru symboli, znakow, pojec, ktore zostaly tak
zaprojektowane, zeby dac minimalna mozliwosc subiektywnych
interpretacji. samo fukcjonowanie jednostek skladajacych sie na
spolecznenstwo jest nieskonczenie bardziej skomplikowane.

>Oczywiście, ze się przyda. Jak takim kiperom zrobisz żart i w "ślepym
>teście" do jednej z butelek obok samych znakomitości wlejesz jakiegoś
>podłego jabola za 2,50 to pewnie wszyscy się pokrzywią.

uzywanie arguemntow ad extremum nie jest specjalnei konstruktywne.
bylo wiele wypadkow, ze krytyk winny, dal sie nabrac kiedy mu do
butelki z winem za np. 300$ nalali wina za 30$. wino za 300$ bylo
natychmiast "lepsze", nagle ukazywalo mase cech bukietu, ktorych wino
za 30$ wczesniej nie mialo. obydwa wina byly bardzo zacne i z tego
samego gatunku.

>Oczywiście, że w odbiorze jest pewien czynnik subiektywny i ja tego nie
>kwestionuję.

jesli czescia wspolna, ktorej nie udalo ci sie zdefiniowac, bedzie
wspomiany dzwiek sluchawki telefonicznej, to wlasnie wrazenie
subiektywne bedzie tym co bedzie przewazac nad ewentualnym zakupem
sprzetu.

>Tak. Tyle, że jak już wyżej pisałem części wspólnej nie da się
>precyzyjnie określić. Słuchawka telefoniczna oczywiście jest częścią
>wspólną, ale jest to przykład dość "wąski" i z pewnością nie jest to
>część "maksymalna". Istnieją różne "szersze", związane chociażby z
>odbiorem barwy dźwięku, wysokości, przestrzenności itp.

niech bedzie, ze "czescia wspolna" bedzie to standard hi-fi, ktory
okresla pewne parametry dzwieku. czesc ludzi nie bedzie slyszec np.
calego pasma. czesc ludzi nie bedzie nawet chciala slyszec np.
glebokich basow. inni znowu beda slyszeli wiecej niz okreslaja
parametry tego standardu.

>Nie ma sensu się wykłócać jak szerokie jest to pole i jak dalej dzieli
>się na mniejsze (bo dalej istnieją *grupy* ludzi, które mają swoje
>cechy charakterystyczne dla całego podzbioru). Chciałem tylko pokazać,
>że odbiór dźwięku i tym samym ocena hi-fi nie jest w całości zależna od
>parametrów charakterystycznych tylko dla jednej konkretnej jednostki i
>dlatego wszelkie recenzje, porównania i opinie mają sens.

jeszcze raz. jak najbardziej maja sens i nie twierdzilem, ze nie maja.
maja jednak sen i powinny miec, w poczatkowym etapie dobierania
sprzetu. po przeczytaniu 999 recenzji wybieram 4 modele. ide, slucham.
najbardziej podoba mi sie model nr.2 super, ale moze sie rowniez
zdazyc i tak, ze nie bedzie mi sie podobal zaden. wtedy cala twoja
teoria o srednich, wspolnych, podzbiorach bierze w leb. bo ja np. nie
powiem, ze ach lubie ten sprzet bo go polecal pan heniek, krytyk z
pisma the audiophile.

>Ale wpadłeś w pewną pułapkę, bo sama technologia lamp elektronowych nie
>określa jednoznacznie jakości wzmacniacza.

tak ci si ewydaje? pokaz mi miejsce, w ktorym napisalem, ze okresla.

>Na tym polu postęp JEST i
>wzmacniacze współczesne są jakościowo lepsze od tych sprzed
>kilkudziesięciu lat.

idz na grupe o pl.rec.audio. tam sie znajdzie paru, ktorzy cie
zakrzycza jak wyglosisz taki poglad.
pod jakim wzgledem lepsze? ktore wzmaacniacze? w jakiej technologii?
czy porownujesz w tej samej czy w roznych?

>Nie możesz mówić o technologii urządzenia tylko i
>wyłącznie w kontekście technologii wybranych podzespołów.

no i? jakie podzespoly masz w prostym wzmacniaczu lampowym? lampy,
rezystory, kondensatory, cewki, transformatory, montaz podzespolow do
kupy lutowanymi drucikami, czesto w ogole bez plytek drukowanych. no i
co chcesz udowodnic?

>Póki co nic nie umiera, jedynie pojawiło się istotne "rozgałęzienie".
>Co nie zmienia faktu, że komputery stacjonarne cały czas mają rzesze
>swoich odbiorców.

a owszem. na razie jeszcze maja. jednak ten rynek sie stopniowo
kurczy. dzieciaki w coraz wiekszej ilosci szkol, sa naklaniane do
przynoszenia swoich laptopow do szkoly i traktowania ich jako zeszyty.
w niektorych znanych mi szkolach to juz jest norma. na studiach prawie
wszedzie.
i powiedz teraz rodzicom taakiego dziaciaka, zeby mu kupili i PC i
laptopa. powiedz takimu studentowi, ktory mieszka w akademiku, w
pokoju 2x2, zeby mial i laptop i PC. to tylko jeden przyklad.

>Ale jak sam zauważyłeś nie zmienia się prawie nic. A ja pisałem o
>*rozwoju*.

istnienie, takiego czy innego kodexu moralnego jest obowiazkowe aby
istniala dana cywilizacja. nie jest on jednak wymagany do jej rozwoju.
np. normy moralne w dogmie judeo-chrzescianskiej maja sie dobrze juz
od ponad paru tysiecy lat lat. jakos nic specjalnie wplywalo na rozwoj
naszych dokonan jako cywilizacji zachodniej. mialo cos wspolnego z
rewolucja przemyslowa? z rewolucja informatyczna? z rozwojem medycyny?
z podbojem kosmosu? nie. jesli juz to czasami wrecz przeciwny.

>Nie, nie podpuszczam.

to dobrze, bo to jest kolejny ogromny temat i nawet nie ma jak go
zaczac od tak przedstawionej kwestii.

>Mam sklepy chociażby w Internecie. I trudno wybrać coś sensownego.

ja tam jak bym chcial kupic, znalazbym znacznie wiecej nizbym chcial,
i z prawdopodobienstwem rzedu pewnoesci bylbym z tego zadowlolony, no
chyba zeby mial jakas wade ukryta. zadna z osob, ktorej przez lata
polecalem komputery (przez ostatnie 3 lata tylko laptopy) nie
narzekala.
jesli ty chcesz laptoppa ktory bedzie mial wszystko, no to sorry, ale
life is brutal i takiego pewnie nie znajdziesz. ale musisz miec
swiadomosc, ze to jest cos jakbys chcial samochodu, ktory jest szybki,
wielki, dla calej rodziny i malo palil. to sadze, jest przyczyna
twojego problemu.

>Ja nie wiem jakie Ty kokosy zbijasz, ale to jest polska grupa
>dyskusyjna, a w tym kraju jakoś większość konsumentów niestety
>"uczepia się" ceny zwłaszcza jeśli ta jest bez porównania wyższa
>od konkurencji i wynosi kilka średnich krajowych. Ośmielę się zauważyć,
>że z tego względu Mac Pro jest u nas produktem bardzo niepopularnym,
>stąd większa uwaga grupowiczów koncentruje się na tańszych modelach
>nierozbudowywalnych. Czy to takie dziwne?

niemniej jest to nadal manipulacja, bo rozmawialismy o
ROZBUDOWYWALNOSCI systemow komputerowych spod znaku apple i PC.
dlatego, niezaleznie jak drogie konstukcje macowe by nie byly, jesli
chcesz byc fair w dyskusji, to nie mozesz uwzgledniac tylko czesci
linni applowskich roduktow i porownywac wzgledem ceny. do tego moze
byc oddzielny topik i oddzielna rozmowa.
 co bys powiedzial jakbym w rozmowie o laptopach makowych i PC.
przywolal tylk np. dell'a adamo (ktory nawet wygladem do macbookow
jest podobny) oraz jakies np. toughbooki, ktore cena sa porownywalne z
macbookami, a nawet je przewyzszaja. to by byla taka sama manipulacja
w dyskusji, ew zly argument, co ci sie staram wytlumaczyc.

>MS stworzył monopol i tym samym barierę wejścia dla konkurencji dlatego
>poniekąd tak to wygląda.

dlatego tym bardziej powinienes promowac produkty firm poza monopolu.

>Ale otwartości i standardów faktycznie ludzie
>nie doceniają. Oby nie zaczęli doceniać dopiero wtedy gdy już będzie za
>późno.

to zalezy jakie to beda standardy i do czego beda zmuszac
uzytkownikow.

>Ale tu mówiłem o sytuacji, kiedy części nie są dostępne dla detalicznego
>odbiorcy.

no wlasnie o tym tez pisze. w tym wypadku. MZ, jest to zupelnie
zbedne.

>Przede wszystkim chodzi o to, że statystyki liczby sprzedanych laptopów
>i stacjonarnych nie pokazują ile osób używa wyłącznie laptopa.

wiec skad mozesz mowic, ze znaczna czesc? w ten weekend bylem w 5ciu
domach, roznych ludzi, roznych profesji i w roznym wieku. od studentow
do staruszkow wlacznie. widzialem tylko jednego PCta, ktory siedzial w
piwnicy i byl przeznaczony tylko do gierek i filmow z divx. reszta to
juz wszystko laptopy.

>Ale ja tu nie pisałem o dużych firmach,

ja tez nie tylko. co prawda jedna z nich jest arnell (jedna z
wiekszych firm robiacych elementy graficzne do kampanii reklamowych
firm jak pepsi-corp donna karan) i tam co prawda jest oboz
koncentracyjny i nikt z wlasnym laptopme sie nie podlaczy, nawet na
biurku go polozyc nie moze. sa same stacjonalren maci. w dziale
graficznycm dokladnie polowa to imaci. w reszcie firm jest przeroznie.
ale zawsze znalazl sie ktos, ktor przychodzil z wlasnym laptopem
(akurat tak sie sklada, ze to byly prawie wszystko makowki) i dizergal
na nim w pracy. po podlaczeniu do wiekszego monitora. ale nie zawsze.

>które stosują sobie profesjonalne rozwiązania.

profesjonalne rozwiazania to sa takie, ktore pozwalaja ci zarabiac
pieniadze. nie ma nic szczegolnego w profesjonalnych rozwiazaniach.
kolejny chwyt marketingowy w przypadku opisu produktu.

> Jest mnóstwo małych zakładów czy wręcz
>użytkowników domowych, którzy potrzebują dużej wydajności. Znacznie
>większej niż ta, którą oferują laptopy (projektowane przede wszystkim
>pod kątem mobilności, a nie wydajności).

ale przeczytaj jeszcze raz jak opisalem, jak widze przyszlosc. podalem
kilka mozliwych rozwian, i uzycie laptopow nie jest jedynym.
poza tym. tak naprawde jakiego poweru obliczeniowego potrzeba nawet do
pracy w zaawansowanej grafice 2D? owszem duzo, ale juz nie tyle, zeby
przecietny przyzwoity wspolczesny laptop nie pociagnal. od biedy na
wlasnym ekranie. przy jeszcze bardziej zaawansowanyh projektach
owszem, np. lepszy ekran by sie przydal, ktorergo podlaczenie nie jest
zadnym problemem.

>Zrób na ulicy zdjęcie mojej znajomej. W wakacyjnym, skromnym ubranku
>spacerującej gdzieś przy drodze. Napisz pod nim artykuł o ulicznej
>prostytucji i umieść w jakimś wysokonakładowym dzienniku. Oj, jednak
>miałbyś problem.

ale kto mowi o publikacji drukiem? napisalem wyraznie. umieszcze to na
portalu i zdjecie i artykul bedzie mialo pewnie znacznie wieksza
ogladalnosc niz wprasie i niech mi ktos, cos zrobi.

to jest znowu bardzo szeroki temat i jego analiza wymaga rozpatrzenia
wielu czynnikow. jak dokladnie zostalo podpisane to zdjecie, czy byly
uzyte dane teej osoby, czy byly i jakie odnosniki w texcie do tego
obrazkaa i twojej znajomej. przy dobrych ukladach nawet, gdyby zdjecie
twojej znajomej bylo wykorzystane tak jak opisales, nie mialbym
zadnych problemow.

>Fakt, że w ogromnej większości przypadków ludzie takie sprawy, jeśli
>nie są tak drastyczne jak przykład powyżej, zupełnie olewają, bo wydaje
>im się to bez większego znaczenia. Nie wiem jak wyglądają regulacje
>prawne w innych krajach, ale świadomość potrzeby ochrony prywatności w
>społeczeństwie jednak rośnie.

w innych krajach wyglada to np. tak. ide do pracy, na mojej ulicy
czesto kreca filmy. wchodze w nia, stoi panna z wielka plansza na
ktorej jest napisane, ze kreca film i ze jesli mnie sfotografuja, to
czytajac to co czytam, jednoczesnie zrzekam sie praw do swojego
wizerunku, w tym i tym dniu, na tej i na tej ulicy na korzysc tego kto
robi ten film. mniej wiecej tak. i co? i ja nie mam z tym
najmniejszego problemu. nawet bez tej planszy tez nie mam.

>Ale co mam powiedzieć? Jak taki paparazzo włamie się do mieszkania
>"gwiazdki" to odpowie za włamanie.

no widzisz nie jest to tak oczywiste. sa wypadki, ze to uchodzilo na
sucho a zdjecie bylo nawet nagradzane. nie o sama gwiazdke chodzilo,
ale troche inna rzecz, niemniej idea jest podobna. byl wlam, bylo
zdjecie.

>Na gwazdki mogą polować w przestrzeni
>publicznej i to jest jakaś cena za te miliony, które zgarniają często
>minimalnym kosztem.

ile bylo wypadkow focenia na prywatnych plazach, jachtach itp. przez
teleobiektywy?

>W Polsce ponoć mają być zdjęcia z "usuniętą" twarzą, co też nie jest
>idealną ochroną, ale lepsze to niż nic.

jak dla mnie te protesty to nic innego jak histeria.

>Politycy są w cenie?

czytaj uwaznie. napisalem dobrzy politycy. zawsze byli, a teraz tym
bardziej.

> Gdzie Ty żyjesz?

tam gdzie dobrzy politycy sa w cenie i sie ich docenia, a innym malych
(i nie tylko takich malych) cwaniaczkow, w miare mozliwosci tepi i
usuwa.

> U nas polityk to zło konieczne.

u was moze tak.

>BTW - w takim razie miłego bycia trzymanym za mordę.

a dziekuje. pod tym wzgledem nie mam co specjalnie narzekac.

>To będzie po cichu, pod przykrywką rzekomego "bezpieczeństwa" i
>"wygody". I wcale nie musimy się na to nabrać.

spoko. nabierzemy sie. prawie za kazdym razem sie nabieralismy.
trenujemy takie nabieranie juz od czasow nerona.

>To było do tej najczarniejszej.

dla mnie wszystkie sa dosc jasne i optymistyczne.

>Bo nie samą wygodą człowiek żyje.

a kto mowi, ze tylko? a na czym np. polega ergonomia stanowiska pracy?
miedzy innymi na wygodzie. na czym polega bezpiecznestwo miejsc pracy?
miedzy innymi na wygodzie pracujacego. projektowanie miejsc
publicznych, domow, mieszkan?

>Jaki znowu potencjał?

do rozwijania wiedzy. google. wikipedia, subskrybcje magazynow
on-linie, wymiana infoaccji na zasadzie share i P2P.

>Rozumujesz na zasadzie - nie jest dobrze, więc co za różnica, że będzie
>jeszcze gorzej.

w ktorym momencie to wyczytales? nie. to ty znowu poslugujesz sie
jednobitowym wnioskowaniem.,

>Zresztą to codzienne życie i rutyna nie jest typowym
>niewolnictwem - w każdej chwili mogę rzucić wszystko i pojechać w
>Bieszczady.

ty byc moze tak. koles, ktory ma na utrzymaniu rodzine, do splacenia
raty za dom i samochot raczej nie pojedzie.

>Więc po co to pisałeś?

zeby ci powiedziec, ze to wypadki marginalne.

>W skali kraju czy świata to ten krytycyzm byłby niewielki.

chcesz miec w skali swiata? nic prostrzego. wyslij podobny post na
wszystkie grupy lokalne i ogole dotyczace komputerow na calym
usenecie. bedziesz mial idealny przekroj swiatowy przez ludzi, ktorzy
sie komputerami interesuja. jeszcze bardziej ogolnie. oplac czas
nadawania i kaz puscic maly program w TV, albo radio z takim pytaniem.

>Tyle, że woleliby sprzedać znacznie więcej.

kazdy producent, niezaleznie ile towaru sprzedaje chcialby sprzedawac
wiecej. chyba tutaj to nawet nie ma wyjatkow od reguly. no moze z
wyjatkiem umow antytrustowych.

>Niektóre produkty mają swoją
>wąską grupę odbiorców i mimo tego producent zarabia. To że coś jest
>ofercie wcale nie znaczy, że zaleje rynek i stanie się super popularnym
>towarem wyznaczającym jakiś ogólny kierunek rozwoju.

a kto mowi od razu o zalewaniu rynku? dlaczego znowu ad extremum?

>Może mieli jakąś ilość gotowych egzemplarzy, bo szacowali, że tyle to na
>pewno zejdzie.

moze. nie wiem. istotny jest ogrom ilosci produkowanych tych urzadzen
i chlonnosci rynku.

>A które to popularne składające firmy instalowały piracki system?

co znaczy popularne? gdzie sie dopatrzyles, ze pisalem o popularnych
firmach. zapytales o dobra i zla firme. to ci odpowiedzialem.

>To co - przeszli na laptopy, markowe stacjonarne?

czesc na laptopy, czesc na stacjonarne skladana przez firmy jak dell,
HP czy apple.

>Małe firemki to jeszcze co innego, ja wcześniej miałem na myśli
>użytkowników końcowych, którzy sami bawią się w składanie.

tez o tym wyzej pisalem. masz odpowiedz i na to pytanie wyzej.

>A co do tych małych firm to też zaobserwowałem takie zjawisko.
>Ale IMO spowodowała to trochę, przynajmniej w Polsce, ogromna ekspansja
>hipermarketów. Teraz typowy Kowalski tam kupuje sprzęt, więc sporo
>małych sklepików padło.

i teraz powiedz mi. to dobrze czy zle? i dla akogo?

>Tu jednak nie jest tak prosto, bo poszczególne podzespoły mogą być
>markowe i bardzo dobre, dlatego określenie "bezmarkowe" mające dość
>negatywne zabarwienie jest w tym kontekście trochę mylące.

na razie staramy sie zdefiniowac pojecie "markowy".
wszystki emarkowe rzeczy, byly kiedys nie-markowe, dopuki marka nie
zaczela byc znana i uznana.

>Na co konkretnie narzekają i czy faktycznie jest to wina firmy
>składającej, a nie producenta jakiegoś podzespołu?

pisalem juz o tym wyzej.
na mase rzeczy. np. na niepodlaczenie panelu przedniego z wyjsciami
USB i audio. na niepodpiecie wiatrakow. na zamocowanie zasilacza na
dwie sruby. praktycznie na wszysko, co by zrobil pierszy lepszy koles,
ktory nie przywiazuje uwagi do szczegolow podczas swojej pracy. o tych
mi co mi znajomi opowiedzieli. akurat te, to niby nic i dali sobie
rade sami. ale kobitka, na wpol niewidoma, ktora musiala sobie
podlaczyc headset do niepodlaczonego przedniego panela, byla niezle
wkurzona. <rs>