Problem z płytą GIGA-BYTE - nie chce mieć więcej pamięci

Autor: Zygmunt M. Zarzecki <zygmunt_at_malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>
Data: Sun 12 Jul 2009 - 01:09:57 MET DST

Płyta to GA-K8VT800 Pro
(http://www.giga-byte.com.tw/Support/Motherboard/BIOS_Model.aspx?ProductID=1710).
Sąsiada komp akceptuje tylko 512MB DDRAM. Niestety nie mam pod ręką 1GB
w jednej kości, by sprawdzić.
Dołożenie drugiej pamięci 512MB powoduje zatrzymanie się kompa na
ekranie POST lub błędami podczas startu systemu.

Obie pamięci są na pewno sprawne, gdyż samodzielnie pracują bezbłędnie,
testowane były memtestem, obie też są w tej samej konfiguracji, czyli
dwustronne, zresztą obie są identyczne. Próbowałem wszelkich kombinacji
ze slotami, ale niestety bez efektów.

Kiedyś miałem podobny problem, w komputerze służbowym z identyczną
płytą. Wysłałem do serwisu, zwrócili tę samą płytę, naprawioną. Już nie
pamiętam co robili przy niej, ale płyta po "naprawie" akceptowała
większe ilości pamięci, we wszelkich kombinacjach z pamięciami 256MB i
512MB.

Bios jest ostatni jaki był. Kondensatory nie są wybrzuszone. Zasilacz
jest sprawny (napięcia zmierzone miernikiem są poprawne).
Co może być przyczyną takiego zachowania?

zyga