Re: dylemat czy isc w platforme AMD czy Intela?

Autor: Obser_wa_tor <rotwaresbo_at_ofu.xx>
Data: Sat 11 Jul 2009 - 16:20:55 MET DST

Użytkownik "Wiesław" <nawu@usun.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:op.uwworz04njl0c5@wiesiek-pc...
> Dnia 11-07-2009 o 10:26 Obser_wa_tor napisał na pl.comp.pecet:
> Masz ograniczony budżet, więc trzeba iść na kompromis. Ja bym stworzył coś
> pośredniego.
> Płyta Gigabyte GA-MA790XT-UD4P s.AM3 różni się nieznacznie, a cena 479 zł.

OK

> Procesor x3 może i zachęcająco brzmi, ale gry na razie w większości nie
> wykorzystują więcej niż dwóch rdzeni. Ponadto AMD Phenom II X2 550 BE
> s.AM3
> posiada dużo wyższe taktowanie i odblokowany mnożnik, kosztuje 385 zł

Hmm, no tak w sumie sam CPU zawsze mogę sobie za rok wymienić na jakiegoś 3
lub 4 rdzeniowca.
Liczy się przyszłościowa platforma na s.AM3.

> Pamięci niech zostaną bo płyta ma magistralę 1600 - 399 zł (pewnie taniej
> by
> gdzieś znalazł)

OK

> Za 740 zł kup najlepszą kartę i będzie to pewnie HD4870. Jak chcesz ciche
> wydajne chłodzenie polecam Asusa z Glaciatorem, nigdy więcej nie kupię
> karty
> z pasywnym chłodzeniem bo to piec.

To chyba już dołoże kilkadziesią złotych i kupię taką kartę, bo z komentarzy
uzytkowników wynika że warto:
www.komputronik.pl/Podzespoly_PC/Radeon_4890_HIS_1GB_2xDVI_PCI_E_/pelny,id,70374/
Już 2 lata temu sugerując się komentarzami na KT kupiłem Sapphire Radeon
x1950Pro (nie w KT bo za drogo) i karta sprawdzała się znakomicie.

> No i masz zestaw, że tylko pomarzyć :)
> Pozdrawiam

Dzięki za konkretne rady, chyba skorzystam własnie z twoich sugestii! :)
Tylko poczytam o tej płycie GA-MA790XT-UD4P s.AM3 jakieś rencenzje.

pozdrawiam
OB_ser_wa_tor