dylemat czy isc w platforme AMD czy Intela?

Autor: Obser_wa_tor <rotwaresbo_at_ofu.xx>
Data: Fri 10 Jul 2009 - 23:07:44 MET DST

Poradźcie mi proszę. Chcę zmodernizowac komputer.
Teraz mam płyte Gigabyte K8NS, Athlona 64 3200+, grafikę na AGP Radeon x1950
Pro i 3 GB RAM.
Komputer jest mi potrzebny właściwie do wszystkiego, do pracy, internetu i
rozrywki czyli gier. Z gier to głownie strategie, ale bardzo wymagające jak
seria Total War, a więc musi być komputer bardzo wydajny (Empire TW jest
wymagająca, na obecnej konfig nie chce ruszyć nawet)
Stoję przed wyborem platformy, a moja sympatia jest po stronie AMD, być może
dlatego, że od wielu lat używam procesorów i rozwiazań tylko tej firmy i
jestem zadowolony. Jednoczesnie wiem, że większosć osób modernizujących
swoje PC wybierała Intela (opłacalnosć i podkręcalność?), a ja nie mam
praktycznej wiedzy na temat rozwiązań intelowskich.

Mam na modernizację budżet 2000 zł i zamierzam kupić 4 nowe komponenty: CPU,
MOBO, RAM i grafikę. Resztą będzie ze starego kompa. Zasilacz mam porządny
Chiefteca 550W, powinien wystarczyć.
Moje założenie - na nowej płycie nie oszczędzam, ma być na wiele lat jako
podstawa zestawu, stąd socket AM3.
Grafika ma być wydajna ale nie najdroższa (za rok sobie zmienię najwyzej,
albo cross firex zrobię), a RAM musi być porządny (a więc drogi) żeby
nadawłą się do OC. HDD, DVD i reszta sprzętu przechodzi ze starej platformy

Czy słusznie myślę? :)

Wybrałem takie elementy:
Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P s.AM3 665 zł
AMD Phenom II X3 710 s.AM3 BOX 465 zł (procesor szybki i najdroższy na jaki
mnie stać)
Patriot DDR3 Dual Chanel 4GB 1600 7-7-7-20 ViperSeries 399 zł
Gigabyte HD4850 1GB 256 PCI-E GDDR3 Zalman OC 469
Suma 1998 zł.
Czy wybór jest sensowny i czy może mi ktos kto się zna na Intelu podać
alternatywę zestawu - konkurencję Intela - wydajnościowo i cenowo do tego co
sam wybrałem z AMD?

pozdrawiam
"Obserwator"