Re: MAC co za i przeciw?

Autor: Tomek Głowacki <t_gl_nospam_wyalto_at_wytnijto_o2.pl>
Data: Thu 09 Jul 2009 - 09:55:34 MET DST

Piotr M pisze:

> Co do wad Maców miałem pytanie z natury technicznej czy są jakieś.

Wad technicznych jako takich, sprzętowo? W sumie ciężko o takie.
Wykonanie jest naprawdę niezłe i świetnie ten sprzęt pracuje. Czasami,
niektóre egzemplarze potrafiły się przegrzewać.

Co do OSa - hmm. No ja mam mieszane uczucia. Odnoszę wrażenie, że jak
coś nie jest "out of the box" to właściwie można o tym zapomnieć.
Owszem, da się coś doinstalować, dodać, skompilować, podłubać i
pokonfigurować z commandline bo i wsparcie społeczne ogromne, ale to
znowu wracamy do zabawy jak w linuxie - nie działa ci drukarka czy
skaner, albo wifi, to zainstaluj milion rzeczy, dłub i kombinuj, może
zadziała. Dla powerusera zwykle to nie problem, dla casuala ogromny.

Dla przykładu - polecam spróbować podpiąć np. Nokię z symbianem do Maka
aby skorzystać przez ten telefon z internetu :) Metoda połączenia
własciwie dowolna - kabel usb bądź Bluetooth. Nie jest to proste.
Albo dodać drukarkę po TCP/IP na piechotę, też nie jest proste.

Inny temat to MS Office na Maku... nie wiem, co zrobiono z tym w sumie
dobrym pakietem biurowym, ale to jest koszmar. Albo chodzi wolno albo
kulawo i odmiennie od wersji na Windows (rozjeżdżają się dokumenty,
wiesza się itp.)

Pozdr,
Tomek