Re: Nowy dysk - Seagate vs WD

Autor: Reksio <mislawekCIACH_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 06 Jul 2009 - 23:08:41 MET DST

> Jak w takim razie zachowują się modele 500 GB wzwyż ? Chodzi mi głównie o
> głośność, bezawaryjność a mniej o cenę czy pojemność.

Wbrew pozorom odpowiedź na to pytanie w/g podanych kryteriów jest trudna, a
najlepsza odpowiedź jest ..... że żaden z powyższych.
Ale mocno spłycając temat, stwierdzę że:
1. awaryjność - nie ma żadnego znaczenia, bo dane i tak są codziennie na
dysku do "back-upu" :-) HDD zawierają zaawansowane technologie, produkowane
przez kilku producentów i nie ma na rynku wyrobów o wyraźnie słabej jakości.
Za to ma znaczenie fakt że jesteś pozbawiony dysku nawet na 2 tygodnie. Dla
mnie to nie ma znaczenia - mam zapasowe.
2. głośność - ma większe znaczenie gdy masz wyciszone wentylatory i WC, bo
dyski w dobrych obudowach są słabo słyszalne i nie rezonują tak jak w słabej
jakości obudowach. Ważne - nie przegrzewać, to później zaczną być słyszalne.
To takie daleko idące uproszczenie.
3. Ponieważ powyższe argumenty nie maja większego znaczenia - rozważ
następujące:
a. Seagate w ramach gwarancji przysyła dyski naprawiane - "refurbished" -
kilka z nich padło po 2 miesiącach. ale wysyłasz na gwarancji producenta do
firmy w PL
b. WD - też naprawia dyski - ale ostatni padł po 2 tygodniach. Ale wysyłasz
do producenta/przedstawiciela bezporednio - np do Egiptu jeżeli jesteś tam
na wczasach :-) Bo w PL przyjmie Ci tylko sklep/hurtownia w której kupiłeś -
o ile jeszcze istnieje. Chyba że coś się w tej materii zmieniło - ostatnie
dyski WD padają pięknie na gwarancji, że są odsyłane do miejsca zakupu.
c. Samsung - przyjmuje reklamacje w PL i przysyła nowe (nie naprawiane)
dyski. No, ale do nich się zraziłeś :-)

Powyższe informacje są mocno uproszczone, a opinia subiektywna. Sam mam
sporo dysków, zmieniam je często, archiwizuję na dyskach, nie na tasiemkach
(wygoda). Sporo odesłałem na gwarancję, i nigdy nie miałem problemów z
terminami. Niedlugo odsyłam kolejnego WD 500GB na gwarancję - właśnie tego
co padł po 2 tygodniach. Ale czy to jest powód by nie kupować tych dysków? Z
kolei najmniej problemów sprawiły mi Samsungi. Ale to też nie powód by
uważać że są najlepsze.

Powodzenia w wyborze.
Reksio