Re: Kolorowa kopiarka A3 do biura

Autor: yabba <g.kwiatkowski_at_aster_wytnij_city.net>
Data: Tue 30 Jun 2009 - 10:36:15 MET DST

Użytkownik <marek.grupy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:796e.00000439.4a494423@newsgate.onet.pl...

> Trochę poczytałem, kopiarka mi się podoba. Zaoferowano mi jeszcze toshibę
> 281C,
> znam j tylko z opisu i rekomendacji sprzedawcy-a to za mało.

Umów się z handlowcami z kilku marek sprzętu i pojeździj pooglądać
urządzenia w działaniu. Po 2-3 obejrzanych sztukach, będziesz już wiedział
na co zwrócić szczególną uwagę. Nie przyjmuj zapewnień w stylu, że ta
funkcja na pewno jest, ale nie ma specjalisty, żeby ją pokazać. Jak nie
zobaczysz jak to działa w praktyce, to znaczy, że tej funkcji nie ma.

> Kupowałeś tą
> kopiarkę w ramach przetargu ? Mógłbyś się podzielić /e-mail/ SIWZ ?

Nie pamietam już czy miał to być przetarg czy konkurs ofert i nie mam
informacji jak się ostatecznie sfinalizował ten zakup.
Co do SIWZ, to tak jak pisałem - rozpocznij od poznania wymagań
użytkowników. Czy chcą mieć podajniki z dupleksem, czy ma byc zszywanie
kopii, czy dziurkowanie, czy na 2 czy na 4 dziurki, czy będą robione
broszury, jakie mają być opcje przy skanowaniu (czy przez maila, czy
bezpośrednio do komputera itp.). Potem porównaj to z parametrami kopiarek,
"dopasuj" do posiadanego budżetu i napisz w SIWZ parametry jakich wymagasz.
Możesz stosować parametry podane w opisach urządzeń. Mniej więcej uzyskasz
coś takiego:
- szybkość kopiowania w czerni: x
- szybkość kopiowania w kolorze: y
- dwustronny podajnik oryginałów
- wbudowana opcja automatycznego druku dwustronnego
- karta sieciowa
- karta faksu
- sorter kopii: .... (ilość kopii)
- magazyn papieru o pojemności: A3 ....., A4 .....
- dziurkacz kopii, ilość otworów: ....
- zszywacz kopii na zszywki o wymiarach (podaj wymiary)
- skanowanie w formacie: ......
- opcje skanowania: mail, ftp, TWAIN, .....
- dotykowy kolorowy LCD o wymiarach: ......
- gniazdo USB
- dysk wewnętrzny o pojemności: .....
- ilość kont użytkowników: ....
- maksymalna średnia cena wykonania jednej kopii w czerni: ....
- maksymalna średnia cena wykonania jednej kopii w kolorze: ....
- minimalny okres gwarancji: .....
- zasilanie 230 V AC
- itd. itp.

Musisz wszystko dokładnie i precyzyjnie opisać, żeby nie wygrało jakieś
badziewie. :)

--
Pozdrawiam,
yabba