Re: Fit-PC 2 - czy warto?

Autor: Patryk Włos <patryk.wlos_at_invalid.peel>
Data: Sun 28 Jun 2009 - 23:59:07 MET DST

> źle to policzyłeś. JA mam AM2, chodzącego non stop, kilka hubów, a
> monitor 21CRT działa po pare godzin na dobe. Płace mniej niż 150zł na
> miesiac.

Policzyłem dokładnie, na podstawie cen z faktur za prąd, odpowiednio
przeliczając bieżące zużycie na kWh. Co najwyżej złe może być to, że
liczyłem wg nominalnych zużyć energii ze specyfikacji różnych elementów.

> W tym maleństwie które chcesz kupić ( za ile?) płacisz za
> miniaturyzacje, a energooszczędność jest na drugim planie. Czy ten

Ale ten konkretny komputerek pali 8W przy pełnym obciążeniu procka (nie
licząc dysku twardego, karty SD i zużycia na portach USB).

Zresztą po to właśnie wymienili oryginalny chipset, który sam pali 20W,
na jakiś wynalazek GMA500, którego zużycie mieści się w tych 8W całości.

> procesor jest montowany w EeePC? jeśli tak, to jest tragicznie
> wolnyyyyy. JA bym szukał starego laptopa, i tak go ustawił zeby mógł
> działać bezgłośnie.

A czy można gdzieś znaleźć jakieś porównania wydajnościowe?

Np. ja dysponuję obecnie:

- Pentium III 450 MHz

- Celeronem 1.7 GHz na jądrze Pentium 4 (procek i płyta z końca roku
2002) - i to są faktycznie trupy

- Celeronem M 430 1.73 GHz - a ten chodzi całkiem nieźle i do tego
napędza oprócz podstawowego systemu też wirtualny serwer na VMware

Właśnie bardzo by mi się przydało takie porównanie wydajności, aby
wiedzieć, czego można się po tym Atomie spodziewać.

Patryk