Fit-PC 2 - czy warto?

Autor: Patryk Włos <patryk.wlos_at_invalid.peel>
Data: Sun 28 Jun 2009 - 17:54:59 MET DST

Witam

Zastanawiam się nad zakupem nowego komputera do domu:
- małego
- cichego
- energooszczędnego
- w miarę taniego

Znalazłem coś takiego: http://fit-pc2.com/

Czyli najmniejszy na świecie seryjnie produkowany komputerek z
procesorem Intel Atom. Dokładne parametry w skrócie:

- Intel Atom Z530 1.6GHz
- 1 GB RAM DDR2-533 bez możliwości wymiany/zwiększenia
- grafika Intel GMA500, sprzętowe wsparcie dla odtwarzania filmów
- 1 Ethernet, 1 Wi-fi, 5 USB
- obudowa 101 x 115 x 27 mm, waga 370 gram + zewnętrzny zasilacz
- prądożerność 6-8 Watt + dysk twardy
- cena 305 USD bez dysku

Podstawowy problem: nikt w Polsce tego nie sprzedaje. Poradzę sobie z
tym - pytanie tylko, czy warto? Do tych 305 USD muszę dorzucić jeszcze
ew. cła, podatki, UPS dla bezpieczeństwa i dysk twardy.

Głównie interesuje mnie, czy ktoś miał do czynienia z tym konkretnym
sprzętem, albo chociaż sprzętem tej klasy?

Jakie wrażenia, jakie typowe problemy itd.?

Jaki ewentualnie inny model wybrać?

Z góry dzięki za wszystkie rady.

A jeśli komuś chce się czytać dalej...

Co chcę na tym postawić:

1. Serwer z Linuxem do prywatnego SVN, Traca i paru tego typu rzeczy -
dla mnie i perspektywicznie <5 kolejnych użytkowników + wymienianie się
backupami z drugim serwerem.

Tutaj moje intencje są proste - to ma działać 24/7 w przeciwieństwie do
drugiego serwera (który będzie ciągnął ~650W) i ma być jak najtańsze w
eksploatacji, a przy tym ma sobie radzić.

2. Windows XP z Outlookiem (Exchange + POP3), Thunderbirdem do usenetu,
Winampem i odtwarzaczem do filmów.

Nad zakupem drugiej sztuki się zastanawiam - alternatywą jest Outlook i
Thunderbird na maszynie wirtualnej na drugim serwerze + Popcorn Hour
A110 do filmów.

Patryk