Re: Kieszen na 3 HDD SATA z hotswapem

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Tue 23 Jun 2009 - 21:15:29 MET DST

Norbert pisze:
> No coz, rzeczywiscie dalem sie nabrac, dzieki na info.

> Przy 3 pracujacych dyskach?
Zdefiniuj "pracujący". Kręcą się, coś tam robią, ale nie jest to raid5 w
serwerze sql z 1000 userów równocześnie mielących...

> A jak programowo wylaczyc w Win XP?
A to zależy od czipsetu i jego trybu pracy.
Jeśli masz czipset (w biosie) ustawiony na tryb AHCI - to hotplug działa
"na czymkolwiek" - nie ważne jaką kieszeń zastosujesz, czy też ręcznie
będziesz odłączał wtyczkę sata od dysku. Hotplug działa.
Jeśli czipset nie pracuje w trybie AHCI - to nie będzie hotplug, choćbyś
niewiem jaką hotplugową kieszeń chiefteka kupił.

Dla intela i czipsetów z rodziny ICH7/8/9/10(r) wypada zainstalować soft
"intel matrix storage menager console" czy jakoś tak, nawet jak raid-u
nie posiadasz/nie używasz. Po przełączeniu na widok zaawansowany -
możesz odłączać i aktywować "kanały sata" w czipsecie (i to co do nich
podłączone, oczywiście poza dyskiem systemowym)

> Te kieszenie bylyby ok poza jednym szczegolem, na 3 dyski potrzeba 3
> gniazd, a ja mam wolne tylko 2 (w 3 jest nagrywarka).
Może po prostu potrzebujesz zewnętrznych kieszeni z eSATA, i
wyprowadzonych złącz sata z płyty głownej w postaci eSata na śledziu z
tyłu obudowy? (pod warunkiem że masz czipset mogący pracować w trybie
ahci, z hotswapem). Ewentualny śledz to kwestia 5-10zł + kabelki i
podłączasz dyski na zewnątrz, a uzyskujesz prędkość jakby były wewnątrz.

> A czym to grozi?
Upaleniem kontrolera na dysku, upaleniem czipsetu na płycie, dziwnymi
stanami/zwisami...