Re: Jak dbać o nadgarstek?

Autor: rs <no.address_at_no.spam.pl>
Data: Tue 16 Jun 2009 - 18:08:21 MET DST

On Tue, 16 Jun 2009 13:40:01 +0200, Osadnik <osadnik.www@wp.pl> wrote:

>Dopada mnie jakaś boleść nadgarstka i dłoni. Taka jakby zesztywnienie i
>zdrętwienie.
>
>Jak Uchronić sie przed postępem tego schorzenia? podkładka z specjalna
>podpórka na nadgarstek? jakieś inne pomysły? bo już nawet narośl
>informatyczna jest bardzo duża.
>Moze jakoś dłuższe biurko czy coś by łokieć był podparty?
>Pytam sie na grupie sprzętowej bo problem jest ewidentnie pochodny do
>sprzętu komputerowego.

zalezy, ktory to etap schorzenia. jesli pozniejszy, to zadna
giomnastyka, przerwy w pracy ci juz nie pomoga.

pierwsza opcja - uzywanie myszy druga reka. nie jest to takie trudne
jak sie wydaje, nawet do rzeczy precyzyjnych. troche pracy wymaga, ale
sa przy tym korzysci uboczne.
druga opcja - jak zaproponowano trackball. jednym dziala innym mniej,
ale na pewno troche pomaga. tylko przed kupnem tego urzadzenia trzeba
troche przysiasc i pomacac. rownie dobrze mozesz kupic taki, ktory
bedzie wymuszal te same ruchy palcow, ktore wymusza mysz i dupa blada.
nic sie nie zmieni.
czwarta - tablet. nie kazdy lubi. mnie tablet uratowal reke, ale nie
mam tez problemu, kiedy ide gdzies i musze uzywac myszy. moge uzywac
lewa reka.
piata - mniej lub bardziej inwazyjne dzialania medyczne, ale i tak po
nich bedziesz musial zmienic przyzwyczajenia jedna z powyzszych opcji,
bo CTS wroci po roku, poltora jesli tego nie zrobisz.

na tym etapie, nie uzywaj zadnych podkladek. one jeszcze bardziej beda
uciskac na kanaly nerwowe, nawet jesli wydaje ci sie, ze przynosci to
chwilowa ulge. nic juz nie pomoga na dluzsza mete. raczej zadbaj o
poprawne ustawienie rzeczy na swoim biurku. dobrze kombinujesz.
przedramie, zeby bylo w pelni oparte na biurku, albo na oparcaich
fotela, ktore powinny byc na wysokosci blatu. dobre krzeslo|fotel
jednak nawet to moze w pelni nie zlikwidowac dyskomfortu, o ktorym
mowisz. <rs>