Re: Jak dbać o nadgarstek?

Autor: ant <ant_at_nowhere.tld>
Data: Tue 16 Jun 2009 - 16:27:14 MET DST

Osadnik wrote:
> Genialne! ale strasznie drogie!

Może i genialne, może i drogie, ale przyjrzyj się zdjęciu.
Na tym zdjęciu widać, że aby tego używać też musisz mieć rękę
opartą prawą stroną nadgarstka o stół, więc narośl się od
tego nie zmniejszy :)

Pamietam dawno temu, też sie przestraszyłem tego co mi się
stało z nadgarstkami i kombinowałem, podkładki, szmatki
i bzdury. A wystarczyło tylko zacząć używać klawiatury, myszy,
fotela i biurka w sposób prawidłowy 8-)

Może masz stół zbyt wysoki? Zresztą poczytaj np.:
<http://209.85.129.132/search?q=cache:bCwfOwcqQZoJ:www.wsse.gorzow.pl/dane/KR/edukacja/Ergonomia_pracy_przy_komputerze.doc>
<http://www.zsp-nr1.com/roznosci-bhp-przy-pc.html>

Generalnie tak doraźnie:

1. Nie pisz na klawiaturze z nadgarstkami opartymi na stole,
ręce powinny być generalnie zgięte w łokciu (ok 90),
nadgarstki wyprostowane, dłonie równolegle do klawiatury
a tylko palce się zginaja, nagarstki praktycznie nieruchome.
Dużą tu rolę odgrywa dobra wysokość biurka względem
fotela/krzesła, bo bez tego nie utrzymasz rąk wygodnie ok.
4-8 cm nad klawiaturą.

2. Jeśli używasz myszy i rękę musisz mieć opartą na stole,
to postaw mysz przy krawędzi stołu, tak, żeby ręka była oparta
o stół, ale nadgarstek był poza biurkiem (w "powietrzu").

Bardzo mocno nagarstki odciąża też fotel z oparciami, wtedy
łokcie przejmują większośc nacisku.

1. Wysokośc biurka,
2. Wysokość fotela
3. Prawidłowa postawa