Re: Moc zasilacza a realny pobor

Autor: Norbert <noreply_at_reply.no>
Data: Tue 16 Jun 2009 - 16:00:47 MET DST

Dnia Tue, 16 Jun 2009 00:49:55 +0200, Arkadiusz Stopa napisał(a):

> Jesli masz ten:
> http://www.komputronik.pl/Zasilacze_do_obudow/ATX_high_end/Chieftec/Zasilacz_do_obudowy_Chieftec_GPS_450AA_101A_450W/pelny,id,18095/
> to nie sadze by pociagnal te karte. Zauwaz, ze ma tylko 14 i 15 A na liniach
> 12V.
> W takich zasilaczach przewaznie jedna linia 12 V idzie do zasilacza
> procesora, a druga zasila cala reszte, czyli plyte, karty, dyski itp.

Tak, to ten Chieftec. Prawde mowiac nie znam sie na tym zbyt dobrze, nie
rozumiem np. dlaczego procek czerpie prad z 12V, skoro jego rdzen chodzi na
1,3V?
Natezenia pradow dla napiec tego zasilacza:

natężenie przy napięciu +3.3V 30 A
natężenie przy napięciu +5V 28 A
natężenie przy napięciu +12V1 14 A
natężenie przy napięciu +12V2 15 A
natężenie przy napięciu -12V 0,5 A

I teraz niech mi ktos powie czemu 3.3V ma az 30A? Do czego to jest
wykorzystywane? A 5V ma 28A, po co? Skoro procek i karta graficzna czyli
podzespoly najbardziej nienajedzone jada na 12V to czemu wlasnie 12V nie ma
takich duzych natezen?

--
pozdrawiam
Norbert