Re: Procesor z najwyższym taktowaniem

Autor: Latet <latet_at_mxxxx.pl>
Data: Tue 09 Jun 2009 - 00:52:10 MET DST

> Argh! Wiem, ale co ja poradzę na durne aplikacje które widza tylko pierwszy
> rdzeń. Wiem ze są różne inne rzeczy ulepszane w architekturze ale co mi z tego
> jak częstotliwość taktowania i wydajność pojedynczego rdzenia jest niska?

Niby w którym z nowoczesnych procesorów wydajnosc 1 rdzenia jest taka niska?
Robiłem troszkę testów w ostatnich latach i raczej cieżko znależć test, który
np. na jednordzeniowym Pentium IV 3 GHz poszedłby szybciej niż na jednym rdzeniu
Core2Duo 1.8 GHz. Ba, nawet Pentium D 915 @ 3GHz na zadaniach 1-rdzeniowych
wypada słabiej niż wspomniany Core2Duo 1.8Ghz. Z tego co wiem, to jeden rdzen w
nowych i7 jest nieco szybszy niz jeden rdzeń w C2D.

Reasumując - nie patrz tylko na taktowanie. Patrz na ogólną wydajność procka
zmierzoną w testach wykorzystujących 1 rdzeń. I myślę, że procki z nowszych
generacji będą tu lepiej wypadać niż starsze.

latet