Re: Jak zmusić do pracy DDR II 800mhz na płycie 667mhz ?

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Wed 03 Jun 2009 - 17:03:27 MET DST

Janusz pisze:
> Mam płytę Asrock 4dual sata2 przystosowana do pamięci 667/533 ddr2. Jednak
> kupiłem nową pamięć 2 * 1Gb 800mhz Patriot .Plyta ma 2 banki pamięci
> obsługuje dual chanel.Gdy włoże pojedyńczy moduł pamieci 800mhz, wszystko
> jest ok, gdy włoże 2 moduły to komp nie chce wystartować. Raz czy dwa nawet
> uruchomił sie windows ale po 30 minutach zrestartował się i czarny ekran.
> Jak recznie ustawić bios żeby wystartować kompa. Mam w biosie z 20 ustawień
> opcji co do pamięci, ale raczej dotyczą one tych prędkości 677 lub 533. Czy
> mam pozbyć się tych modułów 800mhz i zakupić wolniejsze ?
Najpierw zrobić "restore defaults/clear cmos" by pozbyć się ewentualnych
poprzednich zamieszań w ustawieniach i przetestować, a jeśli nie pomoże
to pozbyć się tej płyty i kupić normalną.
Pamięci "800" muszą prawidłowo pracować jako 667/533 - one tylko mają
wpisane "800 to moje maksimum przy którym gwarantujemy sensowną pracę" a
nie że muszą pracować przy 800. Prędkość wymusza płyta, wg fsb, oraz
tego co uda jej się z pamięci odczytać oraz tego co ma w biosie ustawione.

To tak jakbyś pytał "kupiłem auto 2.0 200km/h, a u mnie jest
ograniczenie 70km/h i mi auto gaśnie na skrzyżowaniu, czy mam kupić 1.4 ?"