Re: Trwałość zapisu na HDD

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Wed 03 Jun 2009 - 15:04:40 MET DST

"Eneuel Leszek Ciszewski" h01e9i$5hd$1@inews.gazeta.pl

> Za chwilę przejściówka posłuży mi do nagrania płyt na nagrywarce zewnętrznej...
> Na pierwszy ogień pójdzie od razu płyta z ,,górnej'' półki, czyli z serii,
> w której wszystkie płyty nagrywały się dotąd bardzo dobrze. :) 72 groszy
> (minus podatki) to chyba dużo, aby pokazać moją wiarę w dobre
> funkcjonowanie przejściówki... Zamierzam nagrać dziś dwie takie DVD...

Płyty nagrały się bardzo dobrze, choć na ,,wysokości'' 1 GB są piki (po
jednym na płycie) PIF -- ponoć typowe dla tej nagrywarki przy nagrywaniu
z pełną szybkością. Przy mniejszej szybkości nagrywania jakość jest jeszcze
lepsza -- w starym komputerze uzyskanie pełnej szybkości raczej ;) nie było
możliwe. Czytanie z mniejszą (niż maksymalna) szybkość nie wykazuje już
tych pików.

Przejściówkę kupiłem za około 40 złotych w jakimś malutkim sklepiku.
Taką samą widziałem wczoraj w sklepie ,,nie dla idiotów'', ale za
89 złotych. W tym czasie dolary nie poszły w górę. :)

Innymi słowy -- dysk nie trzyma zapisu (być może dlatego, że się przegrzał)
w niektórych miejscach. Przejściówka wygląda na dobrą.

Zabawne jest to, że gdy ją kupowałem, nie miałem nadmiaru surowców wtórnych
(banknotów zwanych makulaturą i bilonu zwanego złomem nieszlachetnym)
i w jednym ze sklepików nie chciano mi udzielić rabatu w wysokości
kilkudziesięciu groszy, podczas gdy tuż obok kupiłem taką przejściówkę
taniej (starczyłoby surowców) i zapłaciłem kartą...

Przejściówka nie jest wygodna, bo ma ogonek w postaci kabelka SATAnistycznego
(diabły są zwykle malowane z ogonami) który przeszkadza w podłaczaniu
PATAlogicznych urządzeń -- zwłaszcza nagrywarki, gdzie zasilanie (molex?)
jest blisko tasiemki sygnałowej. Poza tym przejściówka jest dobra.

Dobry też jest notebook. Klawiatura trochę została ,,wyślizgana''
palcami, ale pełni swoje funkcje bardzo dobrze -- znaczki są nadal
czytelne, żaden z klawiszy nie zacina się...

Nieprawidłowe złożenie plastyków poprawiłem i fragmenty
obudowy notebooka ładnie do siebie pasują.

,,Myszka'' jest oklejana taśmami przeźroczystymi, często zmienianymi
(jak pieluchy) dzięki czemu stale jest w dobrym stanie.

--
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'