Re: internet za granica

Autor: Mateusz Viste <mateusz_at_no-spam.please>
Data: Wed 03 Jun 2009 - 12:55:50 MET DST

On Wednesday 03 June 2009 12:40, Hants wrote:
> Zaraz, to mozesz ogladac pulpit i sterowac komputerem w domu bedac poza
> nim?

Oczywiście. Tak właśnie określam "zdalny pulpit" :)
Komputer mam w sumie tylko jeden - ten w domu. Reszta to w zasadzie tylko
terminale (laptop-terminal w pódróży, komputer-terminal w pracy, itd).

> Woow! Jakim programem to robisz?

Już mówiłem: NX. Z tym, że ja nie na Windowsie pracuję ;-)

W domu mam bramkę IPsec, do której łączę się klientem mobilnym (Shrew),
dzięki czemu gdziekolwiek jestem, internet mam pośrednio przez łącze domowe
(a więc wychodzę na świat z domowym IP), dzięki temu żaden hotel / McDonald
czy inny punkt dostępu nie wie, co robię (jedyny ruch który generuję to
ESP, lub ew. UDP/4500 przy NAT-T).

Mając już zestawiony tunel VPN łączę się klientem NX do mojego komputera
(mając nadzieję, że w domu żona mi go nie wyłączyła), i użytkuję swoją
domowÄ… sesjÄ™, z domowym pulpitem, klientem pocztowym, itd...

Nic to, kończę, bo robi się *mocno* OT. ;-)

Pozdrawiam,
Mateusz Viste