Re: pendrive-kłopoty z zapisem

Autor: Jacek Kalinski <jacek_kal_at_go2._NOSPAMPLEASE_.pl>
Data: Mon 01 Jun 2009 - 23:52:28 MET DST

W artykule <h01197$rn1$1@mx1.internetia.pl>, Jacek napisa³(a):

> Kingston DataTraveler 4GB.
> Przez jakie¶ pó³ roku wszystko pracowa³o ok.
> Po 2 tygodniowej przerwie próbowa³em przekopiowaæ plik filmowy ok.350 MB.
> Chwilê po rozpoczêciu kopiowania pakaza³a siê prêdko¶æ kopiowania 30 kB/s
> zamiast ok 5500 KB/s jak dot±d.

Wiesz co? Mam dok³adnie identyczne objawy ze swoim 8GB pendrive Patriota.
Jaki¶ miesi±c temu by³o wszystko idealnie - zapis 10MB/s.
Pó¼niej chcia³em skopiowaæ sobie pliki nowe (stare wcze¶niej skasowaæ)
i zauwa¿y³em, ¿e kasowanie 4GB (w 6 plikach) trwa niesamowicie d³ugo
(rzêdu 4-5 minut).
Spodziewa³em siê, ¿e mo¿e antywirus skanowa³ pliki przed skanowaniem
(choæ nigdy tego nie robi³), ale potraktowa³em to jako "przypadek".
Próba skopiowania danych na pendrive (równie¿ katalog VIDEO_TS)
znowu trwa³o niezwykle d³ugo (rzêdu 1MB/s). Ale nie mia³em czasu siê
tym "przypadkiem" zajmowaæ.

Jakie¶ 2 tygodnie pó¼niej musia³em skopiowaæ na pena nieca³e 1GB plik.
Kopiowanie (na zupe³nie innym PC i systemie) znowu trwa³o zbyt d³ugo
- zapis rzêdu 500KB/s (USB 2.0). Wówczas wiedzia³em, ¿e co¶ jest nie
tak z pendrivem.

Odczyt plików bardzo dobry. Zapis - tragicznie wolny.

Niestety, ale u mnie nie od³±cza siê podczas zapisu, wiêc nie jest to
tak oczywiste do reklamacji :(

Jacek