Re: Czy jest sens instalowac windows xp 64bit na Core2 duo?

Autor: |3eR|<0 <._at_.>
Data: Mon 01 Jun 2009 - 13:22:00 MET DST

Uzytkownik "Szymon von Ulezalka" <sz.gruszczynski@googlemail.com> napisal w
wiadomosci
news:73436db7-b04f-45c6-8cb0-14a13c7186f3@z19g2000vbz.googlegroups.com...

> znaczy sie- instalowanie 'oryginalnego' osx ktory, (popraw mnie jesli
> sie myle) byl zrobiony na ppc nie pojdzie na zwyklych pc? toc to nie
> nowosc, osmiele sie stwierdzic ze proba zainstalowania takiego np
> debiana w wersji na ppc na zwyklym pececie tez sie skonczy porazka...
> wiec toto chyba nie jest niespodzianka.
Tak, bo PPC to cos innego niz obecne Mac-i. Obecne maci pracuja na
procesorach intela a poprzednie PPC na procesorach IBM. To wlasnie dzieki
temu ze apple przeszlo na inna architekture i intelowskie procesory w 2006
roku jest dopiero mozliwosc zainstalowania osx na pc, tylko ze ten osx
nazywa sie osx86. Ale to nie zmienia faktu ze nawet dzieki temu nie
zainstalujesz oryginalnego OSX na zadnym PC. Trzeba miec specjalna
instalacje tkz OSX86, ktora w sumie jest legalna i trzeba sie naprawde
natrudzic i nakombinowac zeby to cos poszlo na zwyklynm PC. Chociazby
dlatego, ze oryginalny OSX nie bedzie mial sterownikow do zadnego
podzespolu no chyba ze masz macintosha ;P.

> hm... myslalem ze to raczej producenci pisza sterowniki, posilkujac
> sie informacjami o docelowym os'ie otrzymanymi od jego producenta
> (kwestii linuksowej nie opisuje)
> tak czy siak - nie zmienia to faktu, ze na pecetach zlozonych ze
> zwyklych czesci mozna odpalic OSX - inna sprawa, ze moze nie do
> wszystkiego sa sterowniki, oraz to ze nawet jesli sa, to toto wymaga
> nieco wiekszego zachodu niz odpalenie windowsa/linuksa na pc.
Wiekszego zachodu to za malo powiedziane.
Natomiast do mozliwosci odpalenia na kazdym PC osx to nie jest do konca
prawda, wszystko zalezy od tego jaka wersja. Wersji OSX 10.5.x nie odpalisz
na kazdym PC, chociazby ze wzgledu na brak instrukcji SSE3 w starszych
kompach. Nie bedziesz mial tez np: w wielu sterow do grafiki, sieciowki,
RAID itd.

Generalnie instalacja OSX na PC to paradox. Chcesz sie przesiac na mac-a
glownie z powodu tego zeby nie grzebac w systemie, komputerze tylko wygodnie
pracowac sobie na swojej aplikacji. Troche jak jazda z automatyczna skrzynia
biegow, skupiasz sie na drodze a nie na silniku i jego elementach za kazdym
razem jak jedziesz czy ruszasz. A wlasnie proba prawidlowego odpalenia OSX86
na PC malo dlugie godziny spedzone " w garazu przy swoim aucie".
Wersja OSX na PC tak naprawde nie jest do powaznej ciaglej pracy na tym
systemie. To jest takie demo przed zakupem komputera Macintosh.