Co się zepsuło w laptopie???

Autor: Czeresniak <darek1980_at_op.pl>
Data: Tue 26 May 2009 - 20:22:36 MET DST

Posiadam laptopa F-S Amilo Pi 1536 z procesorem C2D i grafiką X1400 i dziś
po powrocie z pracy spotkała mnie niemiła niespodzianka.
Otóż po włączeniu nie pojawił się ekran startowy tylko włączyło się
podświetlenie bez żadnych "znaczków" (pusty ekran). Owo podświetlenie przy
dolnej krawędzi ekranu wyraźnie migocze.
W celach diagnostycznych podłączyłem zewnętrzny monitor i na nim pojawił się
obraz ale przyozdobiony pionowymi paskami (na ekranie laptopa nadal nic się
nie wyświetla).
Mam zainstalowane na laptopie WinXP i Ubuntu 8.10.
Windows podczas uruchamiania zatrzymuje się w pewnym momencie (chyba zawsze
w tym samym) a na zewnętrzym monitorze pojawiają się bliżej nieokreślone
regularne "znaczki".
Ubuntu uruchamia się ale na zewnętrznym monitorze wyświetlany jest obraz w
pionowe paski i za kursorem wędruje odbarwiony kwadracik.

Co mogło się zepsuć?

Dodam jeszcze, że laptop w styczniu był naprawiany w autoryzowanym serwisie,
ponieważ ma matrycy przy prawej krawędzi wyświetlał się czerwony pasek
znikający po uciśnięciu ramki wyświetlacza.
Do karty gwarancyjnej wpisano wymianę matrycy i karty graficznej. Laptop był
na gwarancji do końca stycznia :-(

Pozdrawiam
Darek