Re: wirtualizacja: z czym to się je?

Autor: ..:: sjf ::.. <somebody_at_unknown.org.invalid>
Data: Sun 24 May 2009 - 10:57:27 MET DST

W dniu 2009-05-24 08:11, stasio pisze:
> tak, to jest opcja w biosie. procesor też wspiera. z podesłanego linku w
> tym wątku wnioskuję, iż najczęściej potrzebny jest OS-host "na bazie"
> którego uruchamia się inne OS-guesty. nie znalazłem informacji, iż można
> uruchomić istniejący na innej partycji system jako OS-guest.
Na pewno da się tak w VMWare - w każdym razie wiele lat temu, gdy dla
zabawy i nabrania doświadczenia używałem to tak było - jako dysk dla
wirtualnej maszyny można było podać plik dysku wirtualnego albo
bezpośrednio partycję na dysku komputera (tego właśnie OS hosta).
I faktycznie działało to dość dobrze.
W VirtualBoksie, którego teraz używam nie widzę takiej możliwości.

--
Szczepan J. Fijał :: sjf @ 50°07'N 18°58'E
xmpp:sjf@jabster.pl | tlen:sjf | gg:2604451 | skype:s.fijal?call